tirsdag 29. mars 2011

Tirsdagen

En liten nattprat !

Jeg har hatt en trivelig tirsdag, med to gode trimturer, en skikkelig med ei gammel skolevennine som bor et kvarters kjøring unna, men som jeg har mange fine stunder med. I dag kom hun opp til meg og vi var ute og spaserte på bygdeveien en times tid

Og en kortere med Kristina som ville møtes på skoleveien i dag...

Sola ville ikke helt fram i dag, og det var en kjølig nordasno mens vi var ute

Så kom ei annen skolevennine oppom og det blei en liten pratestund med henne også ;)

Trivelig, håper dere gjør dette til en vane !!!

I morgen skal jeg og broder'n som står til høyre på bildet over ta en tur til en gammel venn som var nabo med besteforeldrene våre på pappas side.

Vi veit så lite om dem, bare at bestefar døde forholdsvis ung, og bestemor satt igjen som enke på gården i mange år. Tre av barna bodde hjemme og var ugifte. Alle er jo borte nå, så vi fant ut at vi kunne spørre naboen, Harald, som han heter, han er 83 år og husker nok både bestefar og bestemor !! Det skal bli spennende !!

Siden vi har tenkt oss ut på slektsgranskingstur, måtte jeg rote i bildearkivet mitt og finne noen "historiske" bilder også !!


De er ca 53 - 54 år gamle disse bildene, og det er den eldste broren som skal være med på tur i morra !!


Så nå får vi se om vi oppdager noe nytt om slekta vår....


Fortsettelse følger .......


GOD NATT

1 kommentar:

Unknown sa...

Høres ut som en trivelig og deilig tirsdag. Alltid koselig å komme og lese de positive og glade innleggene dine.
Og jeg er inne og leser når jeg ser det har kommet nye innlegg hos deg, det er bare ikke alltid jeg får skrevet en kommentar med det samme,:-)
ha en fin uke videre