søndag 6. mars 2011

Søndag

Så er den første helga i mars over,
utrolig hvor fort dagene og ukene går.
Men nå er det jo snart vår, så vi bare gleder oss for hver dag nærmere sommeren :)
En deilig hjemmesøndag, med rolig tempo for min del i dag.
Sov lenge og lang frokost, og så hadde jeg bestemt meg for å være skikkelig husmor i dag, hjemmelaget middag fra bunnen av, med elgekjøttdeig til basis i en stroganofgryte, salat og kokte poteter til, til dessert var det fastelavensboller med bringebær og krem :))
Så tok vi, det minste, det eldste og sviger-barnebarnet og jeg en lang gåtur
Vi ruslet ned gårdsveien, bygdeveien og den gamle riksveien opp til bruene.
Det var etter klokka fire så sola dalte, men fremdeles godt å være ute, litt glatt etter alt vindværet som har polert veiene. Måtte bare ta det med ro da, og gå i veikanten der vinden hadde lagt igjen litt løssnø.

Her trasker vi avsted, den minste først, så foran dama med de rosa langbuksene skimter vi Bjørn Det er det første barnebarnet vi fikk, da var jeg førtien år !
Etterhvert har det kommet tolv til, og et oldebarn ;)

Så vi er en anselig flokk når vi er samlet.
Foreksempel til mølje på julaften og noen ganger når det er gebursdag i familien

Vi gikk bort til den gamle brua som går over Storåa, den kommer fra Sørkje, et stort vatn på grensa mot Telemark. Denne veistrekningen blei nedlagt i 1976, altså 35 år til sommeren.
Vi var skjønt enige om at den hadde ikke standard til våre dagers trafikk her på riksvei 40
Smal og fryktelig svingete akkurat her
Bilde lyver litt, de er ganske bratt oppover, elva går hvit og vill her om sommeren
Så jeg har kalt bildet: Storåa i vinterdvale....
Vel møtt i ei ny fin våruke....

4 kommentarer:

Heidi sa...

Åj, så flink du har vært! Det kaller jeg skikkelig middag og dessert! :-)

Veldig deilig å bare ta det rolig med huslige sysler iblant. Da får man roet seg ned litt.

Takk for kjempekoselig tur!

Bestemor Drillo sa...

Høres ut som omdu har hatt en flott søndag !Jeg har også vært i skogen en tur i dag!
Fastelavensbollene har også vært dessert her i huset!
Ha en fin uke!
Klem!

Heidi sa...

Du har fått en premie for bloggen din! Om du vil ta imot den, så kan du hente den på bloggen min. (Bare høyreklikk på bildet av premien, og lagre det som et bilde) Du kan ha den som et fast bilde på bloggen din om du vil :-)

Vel fortjent!

Stubbetufsa sa...

Fin spasertur!
Vet du, hver gang jeg ser bloggtoppen din, ser jeg at greinene med sne på danner de samme "hakkene" oppover som det nydelige mønsteret på huset!
Klem!