onsdag 9. mars 2011

Onsdag

En koselig og begivenhetsrik dag er over.
Jeg har vært på besøk hos tre av mine fem gjenlevende onkler og tanter
Jeg hadde fått i oppdrag og handle inn premier til helgas skifestival, og måtte ta en tur til byen
Da kom jeg på at det kunne passe med en besøksrunde nede på Eiker hos de to tantene og onkelen min som bor bare sytten kilometer lenger ned.
Jeg var innom "clas olson" i Kongsberg og fikk tak i litt av hvert til premiebordet på søndag
og reiste videre nedover
Bildet under viser en yngre utgave av Tante Ingrid, nå er hun åttifire trur jeg, og merket av sykdom, hun har hatt strupekreft for endel år siden, og må snakke ved hjelp av en slags vibrator som hun holder mot halsen. Den behersker hun flott. I det siste har hun fått problemer med synet, og hadde vært på sykehuset i dag og fått en sprøyte i øyet, smertefullt, men den hjelper, og da var det verd det sa hun
Ingrid var nabo med oss da vi vokste opp, så henne har jeg kjent bestandig


Her har vi tante Inger, på bildet under, hun kom inn i familien i nittenførtiåtte-førtini.

Hun er alltid i godt humør, flink med håndarbeid, har komponert, brodert og sydd sin egen bunad, sammen med ei venninne, de lagde seg en "vennedrakt" sa de. Ligner litt på gudbrandsdalsdrakten i fasongen.

Før jul hadde hun sydd stor juleduk til datteren og strikket en haug med sokker !!

Bildet er nok fra den aller første tiden vi kjente henne, på slutten av førtitallet. Det er fra potetplukkinga nede hos besteforeldrene våre, min eldste bror ved siden,

han har nye solbriller !!

Sikkert kjøpt for penger han har tjent på jobben !

Hvorfor hun har en gammel kjele i henda veit jeg ikke, antagelig til ære for fotografen :)

Til sist har vi onkel Einar, det er han med bildene ! Han har tatt de aller fleste av de gamle bildene jeg strør om meg, på denne bloggen, men mest på skrivebord-bloggen ;)

En allsidig kar, spiller trekkspill, litt gitar, fotograferer, jakter rein og hare (gjorde før)

og har hatt bil fra lenge før han hadde førerkort ;))

Den første var en gammel pedalford !

Hva skulle vi gjort uten denne store glade familien !!
Den har betydd, og betyr fremdeles en hel masse for meg...
Det er absolutt en flott "livsforsikring" det, å ha nær familie, da har en
noen å støtte seg til når det trengs

1 kommentar:

Heidi sa...

Så flink du er som reiser rundt og besøker! Det er så viktig å ta seg tid til slik. Familie er absolutt det viktigste man har.

Jeg skal på grendehuset jeg også, håper jeg iallefall. Ble ganske så forkjølet i går kveld, og hanglet avgårde til jobb i dag. Håper det går over til lørdagen :-)

Ha en flott dag!