onsdag 2. mars 2011

Onsdagskvelden


Morgenstemning !
Klokka ni mandag morgen
Er det vårherre som slår ut badevannet ?
Det ser jo ut som såpeskum...

Vi har et nydelig vårvær for tiden
Kjølige netter og strålende sol om dagene -
fuglene kvitrer ved foringsplassen

og svartrosten er observert i området !!
I ettermiddag gikk turen ned gårdsveien, en liten sving oppi traktorveien, og så ned til svigerinna mi som bor nedi bakkene her,

det tusser av elgespor, noen var helt nye, like innpå gårdsplassen til naboen, selje og rogn er nok hovedretten for tiden
Det var både store og litt mindre spor, kanskje mor og barn ;)

Spennende å følge med på lys-skiftingene på denne tida av året. På morgenen er det kaldt blåhvitt lys, utover dagen blir det mykere, og ved halvfemtida var himmelen noe midt mellom gul og rosa. Fint i overgangen fra dag til kveld..

Her glir sola ned bak granskogen, vi ser at snøen ligger på trea så det har ikke vært særlig varmt i skyggesida i dag.


Sola har gått ned der hvor jeg står og over Lågen, borti andre sida er det sol i åsen oppover på østsida, de har lengre solgang


Men den gamle smia nede hos naboen ligger så fint i kveldsola
Jeg slutter aldri å forundre meg over hvor
flinke de var til å plassere hus i terrenget før i tida...

PS: I morra skal vi til Svene og spille whist med våre gode gamle venniner på 82 og 87 år
Tøffe damer som bor langt fra allfarvei, i hvert sitt hus, steller og ordner uten hjelp !!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Hei i natten
jeg håper ikke det gjør noe om jeg legger meg til som følger av deg, og kikker innom hod seg igjen
Jeg snublet over bloggen din, når jeg suste rundt, og kikket. Og trivdes godt inne hos deg. Jeg er i fra din kant av landet, men litt lenger ned, i fra Hokksund
Så masse koselige ord, og bilder på bloggen din. Kommer tilbake og kikker, og leser mer
ha en føett torsdag

Stubbetufsa sa...

God tur til Svene!
Fine bilder med lys i alle valører!
Klem!

Heidi sa...

Så flotte bilder du har tatt! Det er herlige tider vi kommer inn i nå. Er så godt å tenke på at dagene bare vil bli lengre og vamrere!

Gjerne fortell mer om gamle tider, det er så spennende! :-)

Ha en fin dag!

Kamerasamleren sa...

Hallo i den fine naturen og til deg som oppholder seg der.

Koselig tekst og bilder i dag også å se. Men det begynner jeg nå å bli vant til.

Fint vær her også om dagen, men ei og annen natt har slått til med et forferdelig vær. Greit så lenge det er den fordelingen.

Også jeg har lagt merke til det flotte lyset vi har hatt i lengre tid nå. Selv om kulden har tatt skikkelig tak i oss i vinter, så er det nok fortsatt riktig ordtaket: "Aldri så galt at det ikke er godt for noe :)" Enig?

Hei så lenge, så høres og sees vi vel snart igjen. Så er det helg igjen, i hvert øyeblikk.