lørdag 26. mars 2011

Lørdag

I går var vi til Svene, på besøk i barmdomsheimen min
Da blei det naturligvis en liten fotorunde på barndommens stier:))
Dette er utsikten jeg vokste opp med, vi ser Dronningkollen i bakgrunnen
Den gang var det ikke så mange hus der. Bare det røde huset til venstre, der bodde vi
Vinduet i annen etasje var mitt rom !! Da jeg blei "stor" og gikk på skolen i Kongsberg
Og senere et par årstid mens jeg jobbet på sentralen
Deretter var det de yngre søskna som fikk eget rom !
Her er verksted-veggen til "noverande eigar" som det står i bygdebøkene !
Han er ivrig elgjeger, og de gevirene som ikke er fine nok havner her !!
Her er bryggerhuset eller sommerstua som det blir kalt oppi her
Der bodde vi om sommeren i åra under og etter krigen,

det var det ofte familier som leide huset vårt i feriene
Noen ganger var de med i slåtten o.l. Mens andre hadde fri, og til og med
kjøpte maten av mamma Av og til blei de så godt kjente at de blei venner av familien
og kom igjen år etter år


Her sto sommerfjøset, det er borte nå
Men minnene er jo der ;)

På de berga vi skimter under snøen hadde jeg det første fjøset mitt med dyr
laget av kongler og pinner. det var både sauer og kuer, kalver og griser ;)

Ha en fin helg, med sol og frisk luft !!!

1 kommentar:

Kamerasamleren sa...

Hallo Mormor!

Takk for din visitt igjen, med den koselige hilsningen. Alltid like hyggelig å se dere legger igjen "fotavtrykkene".

Her var det bilder som fortjener en kommentar, synes jeg. Ikke uvanlig det forresten å møte på det her inne. Du har mange fine bilder i tekst og bilder. Som jeg så mange ganger har sagt før. Det føles godt å se dem, hver gang. Og de inspirerer og pirrer lysten til å ta med min venn kameraet ut på tur og i frisk luft. Og ikke minst bruke det.

Ha fine dager fremover mot håpet om en knall bra sommer. Den beste noen sinne!