fredag 26. mars 2010

Fredag

I dag er det grått og vått ute, litt yr i lufta.

Jeg er redd for at vi har brukt opp finværet, så det blir en grå påske i år !

Måtte finne et solskinnsbilde fra arkivet, ikke tegn til slik utsikt i dag !!

Men snøen minker da, med varmegrader både dag og natt

Utafor vinduet mitt har en flokk bokfinker slått seg ned, de skriker og kappes om å få i seg maten fortest mulig ser det ut som. Fine fugler da, med hvite tegninger på vingene og rødbrune farger

Noen skjærer sitter og kjefter borti ei bjørk, de vil ha sin del av brødbitene jeg kasta ut for en stund siden.

Det ser ut som de er litt mer menneskesky enn småfuglene De flyr med en gang noen går på tunet ! Enda de skulle jo kjenne oss for de har bodd her i mange år. Enkelte år har de bygget reir i tuntreet, det er ike vi så glad for da, for skjærene er veldig tidlig oppe om morgnen, det hører en lang vei !

Gubben og jeg var på en aldri så liten harrytur til Strømstad i går ettermiddag, mye kjøring og ikke mye tid, men på den tiden av døgnet hadde vi båt og butikker nesten aleine !! Noen fler enn oss hadde skjønt at det var god plass på denne båten, men ikke mange, ingen kø noen steder

Vi fikk invitasjon om å få være med broder'n som skulle bort å hente tobakk m.m. til påsketuren og da sa vi ja, naturligvis ;) Så fikk vi fyllt opp lageret også, mest litt ekstra godt pålegg til hytteturen i helga - ja, og rødvin til mor og litt sterkere saker til far ;))

Det er ikke så ofte vi tar slike turer, sist var vel i juni i fjor, vi prøver å gjøre innkjøpa i nærbutikken, må ta vare på den ellers må alle kjøre flere mil for å få tak i melk og brød....

Var hjemme igjen kl. halv tolv, godt utnyttet ettermiddag spør du meg !?!

Nå sitter jeg å venter på et par venninner som skal komme på formiddagsbesøk, far i huset er nede hos en venn og kikker på en bil fra tjueåra, som snart skal ut på veien igjen - Stor stas !

Nei, kanskje jeg må slange over kaffekjelen - nå er det bare en halvtime til damene kommer
Enda et arkivbilde, her fra solnedgang på Dagalifjell.
Ha en flott fredag alle i hopa !!!!

Ingen kommentarer: