fredag 7. august 2009

Torsdag kveld


I går var vi i Kongsberg. Etter et besøk på sykehuset dro vi opp til

Raumyr, der mine foreldre bodde før, og broren min m familie bor nå. Den gamle rogna som står ved postkassa er blitt kjempestor og i år er den full av rognebær, litt av et syn der den står.

Vi fikk servert middag og hadde en koselig prat, lenge siden sist nå. Vi bør bli flinkere til å besøke hverandre !! Livet varer ikke evig -- Vi bestemte at vi skal ha et familietreff på Frili en gang i høst alle som kan komme er velkommen, tid bestemmes nærmere.

Så var vi innom Kari og hun hadde noen sjeldne stokkroser, de er svarte !! Aldri sett maken !Men fine er de ;-)

Utpå kvelden tok jeg en kveldsrunde, med soppkurven Det er mye sopp etter alt regnet, og det havnet nok en kilo kantareller opp i kurven nå også

Her er markens grøde !! Tror nok dette blir endel av menyen neste fredag !!

I år dukker de opp igjen de sjeldne vanilerotblomstene, tydelig at de liker mye væte.

Sist jeg så dem var flom - sommeren. Nå ser vi dem både her og der.

Nå vil jeg søke på nettet og få vite mer om denne rare planten :o)


I dag har dagen gått med til en liten tripp til Flesberg, på besøk. Og til å skrive innbydelser til Takkefesten, som blir i slutten av måneden. Endel bringebær har havnet i frysen, og i kveld kom det flere kantareller i hus.


Mer moro å gå tur når man har et ærend ;-) Masse deilig mat ...


I morgen skal jeg følge i begravelsen til Birgit i Svene. Ei kjempesprek dame med fjell og friluftsliv som hobby. Men som desverre på sine gamle dager fikk diagnosen Alsheimer, og mistet all kontakt med utenomverdenen. En fryktelig sykdom, som ingen har noen råd for ...

Ei god venninne som kom innom når de kjørte forbi, i alle år før hun blei syk.

Nå er det natta, og senga venter...... God natt !!

Ingen kommentarer: