fredag 21. august 2009

Fredag morgen


Det er fredag morgen, jeg har plunder med startmotorene, så jeg får sitte her å leike litt :-/


I natt har det vært et forskrekkelig regnvær, igjen. Må inn i arkivet for å finne et solnedgangsbilde ! Nå synes jeg vi fortjener en to - tre uker med solskinn fra morgen til kveld... Blir så giddaslaus i detta været at.



Da jeg gikk gjennom bildene mine kom jeg over dette bildet, jeg slutter aldri å forundre meg over gammelt håndverk, det være seg muring i gråstein eller de fineste sy og heklearbeider som en finner på museer og rundt i heimene !


Dette er fra en av de mange kunstverk langs Numedalsbanen, nemlig Oset ved Fossebrekke i Nore


Store steiner hugget til de flotteste firkanter og murt opp og lagt som underlag i elva som kommer ned fra åsen her, til og med elva er lagt i trappetrinn et langt stykke oppover !!


Utrolig flott ! Vi er liksom så vant til å se dette, langs veien hele tiden, men av og til kan man stoppe å se litt. Blant annet ved Søre Helle i Rollag, den supre brua som er der,

Det er nesten verdt en sightseeing denne banen som ligger der Desverre har jeg ikke noe bilde fra Helle, men det er bare å vri litt på hodet når du kjører forbi, til venstre når man kommer ovante dalen ;-)


Ellers var planen i dag var å ta en kjøretur til Kongsberg, må ha diverse småting til heimen. Litt fornyelse må til noen ganger ! Men nå blei det så nydelig vær, går det an å rote på i bygatene da eller ??

Her fra Numedal du vene....

med fagre fjell og fjord...

Ingen kommentarer: