fredag 28. august 2009

Freddan igjen ..


Enda en grå og regnfull dag i august, dette må da være den våteste augustmåned på leeenge ??


Bildet til høyre er fra Svene, det er Grettesetra vi ser i bakgrunnen. Som de ser tåke og regn i går også !


Men jeg hadde to flotte dager på Frili, savnet den lille reisekameraten min fra sist gang, men nå skulle jeg bort på torsdagskvelden og det var litt vanskelig å ha den vesle dama så lenge alene i bilen (Eller hytta)

Det er masse bær i år, jeg nærmest vassa i både tyttebær og blåbær. De røde var for lite modne og de blå har jeg nok av, så det blei bare fotojakt :-)

Blei litt våt på knea da jeg skulle ta bilder, men det blir så fint når en ser ting fra en annen vinkel synes jeg? Her er et som viser bær med spindelvevtak !!



Det var masse fint spindelvev i lyngen, et gammelt ordtak sier at det blir fint vær når edderkoppen bygger nettet sitt på denne måten ! Men i år må den vel ha bommet skikkelig ??


Kanskje den er like lei regnet som vi er ? Og bare tar en sjanse på at småkrypet kommer likevel ? Eller kanskje er det noe spesielt den jakter på når den bygger som dette? Mange gåter her !!


I morra er det høst-takkefest på Bygdetunet, i år har vi fått egen kokk til dette, så vi to gamle damene kan bare sitte hjemme og vente på klarsignal ;-) (Vi har naturligvis en kriseplan i ermet) .......


Håper det kan bli litt finere vær til da, det er så mye triveligere å møtes i godvær, sitte ute i dagens siste solstråler og filosofere over sommeren som forsvant ! Glede oss over det som slo til og gremme oss over det som kunne blitt så mya bedre !! (Mindre regnvær foreksempel)


Men stort sett har det vært et ganske vanlig år, men vi har nok merket at det har vært mindre besøk på de våte dagene

Selv blåbæra står regntung og sturer !!!

Spørs om vi ikke må danse solskinnsdansen på Tunet i morra kveld ???

God helg alle sammen ;o)

Ingen kommentarer: