mandag 13. april 2009

Påsketur





Påskeaften var vi bedt til Flesberg på påskemiddag, etter å ha satt til livs en kjempegod lammestek, blei det en liten gåtur på oss damene. Det var mildt og fint og deilig å være ute.

Karane holdt fortet så lenge !


Førstedag kom Arild m. familie ned fra fjellet og var innom her og spiste middag med oss. Etter at de hadde reist hjem, kom vi gamle på at det var jo fremdeles litt igjen av påsken, så vi puttet litt mat ned i kjølebagen og dro til Frili. Der var det vårløsning på veien, så søla skvatt da vi dro innover, men det var ikke noe plunder å komme fram !

Jeg hadde med ei tjukk bok, og innstallerte meg ved peisen med den, HV satte seg ved kjøkkenbordet med radio og kortstokk !!


Naturligvis blei det en liten fotorunde i nærmiljøet, for å se på vårflommen

Mye snø igjen, men bekkene gikkstore ! og fuglene sang i skogen, i dag tidlig hørte vi orrfuglen oppi lia !



Neste gang får vi satse på at det går an å ferdes litt utenfor vegene, så kan vi kanskje komme litt nærmere spillplassen ;-)

Jeg veit om et par steder der det går an å komme ganske nær Mange år siden sist jeg var ute og kikka



Gikk meg en tur i dag også, og konstaterte at det er farlig å kjøre skuter på isen , så sesongen er nok over for de folka ;-/




Her går skiløypa over Rustandsetervika, masse vann oppi løypa




Og elva var diger !! Her pleier det bare å være to - tre meter tvers over og ganske grunt, nå var det minst seks sju !


Uansett så er det fint med vårtegn enten det store bekker, sølete veier eller blomster !

Det siste så vi lite av da, det blir nok en stund til det blir grønt i skogen her tror jeg ....

Dette var alt vi så av sola i dag, men den viste seg fram da ;-/



Ingen kommentarer: