tirsdag 17. mars 2009

Mandag 16.


Dagens bilde er fra påsken 2007 - Håper det blir like fine forhold i fjellet i år som det året. Nå er det ikke lenge før påsken er over oss, med sol, snø, appelsiner, slapseføre, skareføre, skiturer, påskekrim, soling ved hytteveggen, så vi blir nøttebrune alle sammen, :o?

Og, vips... like etter vi har avsluttet dette er det mai måned... tenk det :0)

Dagen i dag har gått med til en bytur og et årsmøte.

Bytur fordi jeg måtte ha nytt pass, jeg og fire jenter til skal til Praha i neste uke. Da trenger man et pass. Jeg gleder meg, har planer om å ta masse flotte bilder, da kan jeg mimre i mange år, om den forhåpentligvis flotte turen vi hadde ;-)

Fikk fornyet reisegarderoben også ! Men det spreke antrekket jeg prøvde først torde jeg ikke kjøpe :-( Er sikkert litt kjedelig på den måten. (Les: For gammel !)

I kveld har det vært årsmøte i Helselaget. Mange flinke damer der. Og snille, i år hadde laget delt ut ca 50.000,- kroner til forskjellige formål i bygda. Det står det respekt av !

Serveringen var upåklagelig, betasuppe med kaffe og kaker etterpå.

Men, det er et stort MEN... Det er vanskelig å rekruttere yngre krefter til slikt lagsarbeid, vi er nok en utdøende rase ...

Som eksempel kan nevnes at det ene laget var meget godt fornøyd; de hadde fått et par "yngre" medlemmer med seg i år. Det var to sekstiåringer !!!

Ja- ja ikke et vondt ord om sekstiåringer, men å kalle dem unge er vel å ta litt hardt i ??

Håper det kan forandre seg, jeg tror vi blir "fattigere" hvis vi ikke har noen frivillige lag og foreninger i landet vårt !

Ja, ja... Det var noen nattetanker ! Nå er det sovetid ! ? !

Ingen kommentarer: