mandag 23. mars 2009

Mandagsbetraktninger



Fint bilde i dag ikke sant ? Den vesle dama i nabohuset kom inn i går efta mens vi hadde gjester - hun blei antagelig litt oversett, for plutselig sier hun til meg. - Nå kaprer jeg data'n- Like etterpå hadde hun laget denne fine katten ! (Jeg trur det er en katt)

Ikke dårlig av en femåring synes mormor !!
I går var vi så opptatt av Bleløpet til Marie, og etterhvert, norgesmesterskapet til Sara !!!!
at jeg glemte å fortelle om 80 - årsdagen vi var i på lørdag.
Inger - 80 åringen svinset rundt og stelte istand for ca 20 gjester, vi fikk deilig koldbord, og et stort kakebord senere på kvelden. Hun haddde nesten alle søstrene sine der (fire av fem) og det er en kjempeflott jentegjeng i en alder fra 63 til 80 humøret på topp og aldri mer enn en tone fra en sang !! De stemte i den ene etter den andre, av bursdagsanger og andre

Min gave til 80 - åringen, var en dag med bilen og meg. Først sa hun at jeg skulle finne på tur, men så kom hun på at hun ville til Maura, og det blir det, i mai med vårstemning hele vegen !!

Mandagen har vært en rolig og avslappende dag, godt, etter en heller travel helg ;-)
Men... ikke uten gjester i dag heller ! Først ute (som vanlig) var Magne, da er det på med kaffekjelen og noe å spise, og så er mimretimen i gang !!

Jeg skulle hatt en skjult mikrofon under bordet, for de gamle historiene renner ut, om fester, traktorer, biler, gamle kjente, turer, husbygging, slekter, når naboen er født eller har bursdag..... Og tusen andre viktige ting som må avklares.

Så kom fotpleiedamen, det var servise, hun troppet opp med kofferten sin med alle remediene, og satte i gang, snakk om luksusmennesker ! (vi er beskjedene i så måte) He he

Tja, så var det visst ikke stort mer å berette ! Jeg begynner å kjenne reisefeberen, men det er en annen historie ;o)


Hit skal Hellik i morgen, håper det blir fint vær, det er mye trivligere på tur når det er sol og god sikt.
Nå er det natta :-/ Takk for i dag !

Ingen kommentarer: