torsdag 11. november 2010

Torsdag

Så kom den første vinterdagen her også.
En fin kald dag, med masse sol over det nye hvite lansdskapet
Herlig, en kan si hva en vil om vinteren, den er både kald og mørk, men vakker er den i alle fall !! Vi får dra på ullbukse, skjerf og votter, og rusle ut å se på alt det fine !

I dag har jeg ikke hatt tid til noen gåtur, men fikk da knipsa litt fra gårdsplassen her :)
På timeplanen i dag sto kjøttkakesteiking, veit ikke presis hvor mange kilo det var, men det blei ca. hundre kjøttkaker
Som er kokt i god kraft og skal i frysen i morra

Jeg lurer på om jeg er en etterlevning av sjølbergingstiden, da folk levde av det de fant i skogen, av både bær og kjøtt ??
Mannfolka jaktet, kvinnfolka plukket bær og ved og lagret matvarene
så godt det lot seg gjøre !!
Fordi på denne årstida må jeg liksom steike og ordne, legge ned i fryseren og
"tenke ut" når ting skal brukes, og om det blir nok !!

Ja, ja det er jo ok å ha litt på lur, så slipper en å dra på butikk hver eneste dag ;)

I morra er det visst ikke noe storprosjekt, så da får jeg vel tråkke opp turløypa mi rundt Gampedalen. Før det kommer alt for mye snø
kan vel ikke la seg snø inne enda !

Og så er det jamen fredag allerede og helgestart

Ha det bra Kos dere i vinteren !!!

2 kommentarer:

Heidi sa...

Da var vinteren over oss ja. Tror ikke det blir mangel på snø til jul ;-)

Du har jammen vært produktiv på kjøkkenet! Kan tenke meg det tok sin tid. Men det er stort sett bare moro å skaffe maten sjøl, slik det skal være ;-)

God fredag!

Stubbetufsa sa...

Å! Herlig!
Den gamle måten å ta vare på maten er ikke glemt! Men jeg sier bare heldigvis at vi har fryser!
Jeg kikka på en rev på jordet nedafor oss i dag. Den hoppet opp og ned, åt noen lemen eller mus eller jordrotter, hoppa opp og nred igjen og det samme gjentok seg! Men det var for langt unna til å få ordentlige bilder!