tirsdag 16. november 2010

Tirsdag

Noen heller travle dager har passert !
Søndags formiddag måtte jeg tråkke opp gå-runden min, det hadde blitt utsatt flere dager, men nå bare måtte jeg. Snødybden rundt her er ca. 30 cm. så det gikk greit. Jeg må vel snart grave fram trugene fra sommeropplaget sitt, men enn så lenge har jeg sti !
Ettermiddagen bød på deilig middag hos sønn og svigerdatter, som en liten tjuvstart på 9-årsdagsfeiring :)


Mandagen var det helselagsmøte her, som vanlig koselig med alle nabodamene,

til en god prat og utlodning !!

Trivelig det......

Så snart damene hadde gått hver til sitt, dro Gubben og jeg til Frili.

Det var så fint, med nysnø på skogen og en halv måne som lyste opp over det hele !!!!

I dag var det kortspilldag hos våre to whistvenner på 87 og 82 år. Det er damer som holder hodet klart i alderdommen, ikke noe syting over "vondter" og ingen sure miner fordi den ene var på "taperlaget" i dag !!

Hjemreisen gikk gjennom et eventyrlandskap med sol og snø Lav novembersol lyste inn gjennom snødekte greiner og lagde en fin ramme rundt oss der vi trillet hjemover i Suzukien
Gubben måtte stoppe både her og der så jeg kunne ut og knipse litt ;)
Øverst ser vi furuer som får sin gullfarge fra sola i vest

Så utsikt mot Vikersund og Tyrifjorden, det lå et lag med tåke over fjorden det var nok ganske kaldt på morningen i dag

Her står jeg i vegkanten og tar bilde mot Dronningkollen i vest. Sletta foran meg heter Breimyr ! Fordi myra går på "tvers" av den gamle tømmervegen som gikk akkurat her. Lenger ned er "Langemyr" der går mya langsmed den gamle vegen !!
Det er så fint nå at det tar nesten pusten fra en ;))
Nå må vi passe på å få med oss de fine dagene, i denne såkalte mørketiden !
Bare vi ser etter er det masse, masse lyspunketer, små og store !!
Ha en riktig god kveld og natt alle i hopa!!!!

3 kommentarer:

Stubbetufsa sa...

Å, jeg liker så godt disse ute-bildene dine!
Det ser nesten ut som om dere har litt mer sne enn vi har, men vi har fått litt nysne i det siste...
Klemmm!

Bestemor Drillo sa...

Så vakre vinterbilder!
Misunner deg all den snøen!
Her er den borte igjen!
Ha en fin onsdagskveld!

Kamerasamleren sa...

Vakkert i gjen, travle mormor. En liten nattlig hilsen fra en "fan" som setter pris på dine ord, i tekst og bilder. Du er omgitt med noe i retning av paradis, er tankene mine.

Nå er jeg i full gang med å orientere meg på de andres blogger om hva som foregår og har foregått. Det har vært sløve, men nødvendig tider for min del ei god stund nå.

Bloggene mine har også begynt å våkne til liv etter ny mat, til glede og kanskje ergrelse for noen. Ta deg en tur du også innom å se om det er noe du er uenig i. Det kan jo tenkes, men kanskje også det motsatte.

Hei så lenge, blir ikke så lenge mellom hvert besøk fra min side nå fremover. Håper jeg.