søndag 29. juli 2012

Søndag

 "Så mye snø blir det til vinteren" sa foreldrene våre da vi var unger, så høy som tistelene !!
Denne var litt høyere enn meg, da blir den vel ca. 170 cm. da ??
 Tistler er jo egentlig ganske flotte blomster, sjøl om ingen liker dem !!
De stikker jo !!
 Disse bildene er tatt i en snauhogst oppe i skogen her, det er veldig mye gras overalt i år, og her var det helt rosa !! "Gvein" kaller gubben det, vanskelig å slå var det, og kuene likte det ikke, men jeg synes det er vakkert jeg  !?!
 
Utpå dagen onsdag dro jeg til Frili, måtte bare ha et  lite friminutt !!
Det blei til tre dager.
 Familien i Danmark ringte og lurte på om vi var hjemme - de blei naturligvis invitert til hytta,
 kortere å kjøre blir det også.
 Fredag   skulle de komme. Jeg fant fort ut at det var ingen grunn til å reise hjem, og så ned igjen dagen etter.... 
Første kvelden blei det sein middag på grillen ute, laks og bakte poteter,
måtte dele opp potetene litt så de skulle bli ferdige samtidig. Med godt smør og et krus med Aas  fatøl blei det jo et deilig måltid. Med fuglekvitter og bekkesus ved siden av ;)
 Dagen etter blei det en skikkelig avslappingsdag, jeg leste ut boka jeg hadde med, begynte på ei "Stålesenbok" jeg fant i "hyttebiblioteket", gikk opp i lia for å se etter molter,
men de er ikke der i år :(      
Jeg fikk tatt mange fine bilder av vannliljene som det er tusenvis av i år
Er ganske fornøyd med dette her, hvor vi ser skyggen av blomsten i vannet !!
 
Danskene kom, og vi hadde en fin dag. De fikk betasuppe, kokt med tre slag kjøtt, som seg hør og bør !! Far og sønn gikk på fisketur og kom tilbake med en abbor, en ørret og en vannlilje !!
                 Så var det tid for avskjed, og antagelig et helt år til neste gang vi sees.
Jeg har en liten tanke om at kanskje det kan bli en tur ned til dem, med fly eller rett og slett med  båten fra oslo - vi får se.....Ha det godt til neste gang vi sees !!! Og takk for besøket ;)

PS: Noe mystisk har skjedd på bildet over her, en bitteliten skygge av de synes på bildet over - jeg har prøvd og fjerne det, men det kom igjen   Dataproblemer ????                          

Ingen kommentarer: