søndag 15. juli 2012

Lørdagskvelden


Fra Lakstjern
Hei ! En liten nattprat fra meg nå da ....
etter klokka å dømme så er det søndag alt !
Men jeg har vært her og der og drukket kaffe i dag, og da blir det en stund til "ole lukkøye" kommer....
Gubben og jeg var et par dager på Frili for å hjelpe til  med diverse jobbing, så blei det narurligvis en runde med fotoapparatet også, til tross for ganske mange regnbyger mens vi var der.
Vintergrønn
I forrige blogginnlegg hadde jeg bilde av en kvist jeg etterlyste navnet på - har fått svar fra "Gvass" her på bloggen og på mail fra kusine Ingjerd !! Begge er enige om at det er Bjørnebær. Så veit vi det. Jeg trodde ikke de vokste så langt inn i landet, men Ingjerd sendte meg en lenke til www.skogoglandskap.no
Der sto det at de vokste i Ål i Hallingdal, og det er jo enda høyere enn her. De vokser på Modum også, men blir sjelden modne :(
Flekkmarihånd
 Vintergrønn har satt "frukt" nå. når jeg ser disse plantene tenker jeg på faren min, han var så glad i dem, av og til kom han hjem med en  bukett med slike som han ga til mamma, det var som regel tidlig på våren før snøen hadde gått, bare litt bart rundt treleggene !!
Til høyre ser vi Flekkmarihånd, disse begynner å bli borte i skog og mark nå, men fredag fant jeg ei myr "full" av dem ! 
Ved Lakstjern lå ei gammal bjørk veltet, på den vokste det et hjerte  av never !! Mangt og mye en kan finne når en går og tusler borti skogen ;)
I dag har jeg vært på Nøstetangen glassverk ved Hokksund på "lørdagsakademi" Foredrag og lysbilder om Emmanuel Wigeland, en av landets beste glasskunstnere gjennom tidene. Mange kirker her i Buskerud og andre steder har arbeider av han. En ide til turer rundtomkring for å se på alle sammen ??
Det blei jamen tid til å besøke slekta i samme slengen - det er bestandig like trivelig !!!
Nei - nå er det natta og tid for litt søvn -
God natt - Sov godt :)

1 kommentar:

Stubbetufsa sa...

Vintergrønn vokser her og, og flekkmarihånd. Men ikke bjørnebær.
Her er det ikke flom, heldigvis. Det har vært og er i Midt-Troms, i Målselv.
Klem!