lørdag 7. juli 2012

Lørdag

Så er det lørdag 7/7 vi går fremdeles og venter på sommervarmen, den viste seg litt fram i går, det var 18 - 20 grader og skya vær. Regnet holdt seg borte til i natt, men da høljet det ned, og holder på enda. Vi er bedt på "teltfest" i kveld, må vel på med longsen antagelig......
Men igår var det bra og jeg fikk være med "gutta på tur"
De hadde en jobb å gjøre og imens gikk jeg tur rundt et fint fiskevann. Det hoppa som bare det, men fiskestanga hadde blitt igjen hjemme, så jeg måtte nøye meg med fotoapparatet ;)
Vi kjørte opp fjellveien, der er det flott utsikt ned i bygda. Åkrene sto grønne og fine. Bortsett fra en som var knallgul, den ligger ut mot Lågen ser dere
Som vanlig så jeg jo mye rart ! Over her er det ei furu som også hører til kategorien; Jeg gir meg ikke !  Det så ut som den hadde veltet for lenge siden, men fremdeles var det grønne barnåler på øversida ;)
Og den gamle stokken til høyre må vel tilhøre gruppen, Vriompeis ??
Rare steiner overalt, denne lå midt i ei myr ligner på et førtidsuhyre - type skillpadde eller noe sånt ?

Jeg gikk naturligvis og kikket etter moltekart eller blinding, som vi kaller dem så tidlig på året
Dem var det lite av, så vel to - tre stykkeer i hele går
Må nok spare igjen noen av fjormoltene så vi har til julaftennmiddagen.....
 På bildet til høyre her ser vi Synhovden, den spisse t.h. og turtebæråsen til venstre
Skimter liitt av Hågåtjønn også-
det ser vi litt av under her, jeg satt på et berg og kikka på fiskehoppa
Vi kan ane to på dette bildet. Midt på og bak mot berga der.
Nei, nå må jeg vel snart trekke i finstasen !!
Dameselskap først og så opp igjen til "uteparty" forhåpentligvis med tak over hue.....

Ha ei fin helg alle sammen ;)

1 kommentar:

Stubbetufsa sa...

Du har herlige kommentarer, min gode frue! Spesielt kategoriseringen av trær og stein!
Jeg humrer.
Ha en fin kveld, da!