lørdag 4. februar 2012

Så var det "lørran" gitt.
Han sa det sånn bestefaren min, han prata gammelt Eikermål, faktisk var det mye likt Flesbergdialekten. Mange beslekta ord der !
I dag har det også vært en fin vinterdag, med lett snøvær, og ei sol som såvidt syntes gjennom skydekket, og lagde et gulhvitt lys over alt
Kari tok med full bil, deriblant meg, bort til gamleskolen i Lyngdal. Der har de Lørdagskafe og åpen bruktbutikk hver lørdag. Koselig !! Og jammen fant vi noen "nyttige" ting å ta med hjem i dag også
og - vi fikk nydelig mat - mange forskjellige småretter. Alt går til inntekt for det gamle forsamlingslokalet der  Må virkelig ta av seg hatten for slikt engasjement ;) 

 Her er et bilde tatt på Djupdalsbrua sånn ved totida i dag, lette snøfjoner dalte ned hele tiden
Under her ser vi snøværet i Juveligrenda, nydelig lys på denne tida også !!
De mørke dottene er snøflak som daler ned.....


I morgen har min eldste bror fødselsdag, og vi har tenkt oss ned til han.
Kanskje får jeg "mast" meg til en snartur opp til Frili også ??
Har vært der alt for lite i vinter, tida strekker liksom ikke til - det må være noe med alderen det der også ?  Eller er det muligens noe som heter "prioriteringer" som har forandret seg ??
Nå er det i alle fall tid for å ta kvelden    Ha det godt alle i hopa !!

Ingen kommentarer: