mandag 19. januar 2009



Ja, så er vinteren kommet tilbake til Numedal. Snøfresen og snøskuffa har fått lufta seg !

Jeg satt og leste nyheter på nettet i går kveld, lurer på om alle journalister bør ta et lynkurs, eller kanskje et grunnkurs i norsk jeg ??

Det sto at det var mange utforkjøringer på vegene fordi det var dårlig MÅKET !!

Har dere sett noen vegvesenfolk med snøskuffe ? Det er vel ingen som måker med en lastebil eller !! Leste også i en hagespalte i Hjemmet at man skulle bruke RAKEN til å rydde i hagen, raken, hva er det for noe da ?? Riktignok er jeg opp i årene, men jeg husker da virkelig at man rakte med ei rive, som forøvrig noen hadde laget, og ikke var av plast !! Nei, ut med data'n og inn med norsk grammatikk sier nå jeg !

Ellers har det vært ei rolig helg, i går var vi på besøk hos Kari og Odd, så på sport og spiste haugevis med deilige vafler Takk !!!

Utpå eftan kom alle døtrene og fiksa billetter til Prahatur i mars. Det skal bli moro, to nesten gamle og tre halvgamle damer på tur !! Jeg gleder meg veldig.....

Nei, nå får jeg vel på med kalosja'n og ut å MÅKE snø :o) Det er bra trim det og.

Ps. Det er stort besøk i fugletreet i dag, all snøen gjemmer vel maten som finns i skogen, for nå har det tilogmed kommet masse gulspurv i kornbandet her



Ingen kommentarer: