onsdag 21. januar 2009

Grendehuset vårt

Tidlig onsdag morgen, veldig tidlig. Får ikke sove, så jeg kan like gjerne sitte her å skrive !! Var på trim på grendehuset i går kveld, og drakk en kopp kaffe, det er antisovemiddel for meg.


Så da kan jeg jo fortelle litt om Aktivitetene på Langvennskørret utover vinteren og våren da :o)

I dag skal vi levere ut programmene, og de er ganske varierende synes jeg.

Vi starter opp med basar 15. februar. Vi har fått inn endel gevinster, men håper på mange fler !! Så er det skifestival uti mars. Det er en gammel tradisjon her i Utakleiva, har ikke hørt om andre i bygda som driver med sånt ??


Bildet over er fra forrige års hopprenn, som vi ser er det fin stil i svevet ;-) Så har vi langrenn rundt på jordet, og Hesteskokasting for de som liker å konkurrere uten ski på beina !


Om kvelden har vi noe vi kaller "Afterski" ;-/ Det er en helt lokal vri på begrepet !!!


Nå er det ni år siden vi innviet Huset vårt, så neste år blir det vel jubileumsfest !!


Å ha et slikt sted som er alles, er bra for samholdet i grenda, det er sosialt og det krever litt av hver og en. Så som vedlikehold ute og inne, rengjøring lage arrangementer osv. Og, heldigvis, både gamle og unge engasjerer seg ! Og stiller opp når det er noe som skal skje. Her er det beising på gang :o)
Nei, nå må jeg prøve å sove litt mer, skal snart opp til Rollag på fotoregistrering ;-/ Da gjelder det å være våken ....

Ingen kommentarer: