onsdag 3. juli 2013

Onsdag kveld

Hurra !!!

Endelig fikk Kari og jeg tatt den fjellturen vi så lenge har prata om. Værvarselet var ikke av de beste, men vi utrustet oss med gode klær og masse  gåpåhumør, i går morges
Det regna litt, men de lovte finere utover dag så vi la i vei

Nå er det sånn at sjøl om vi er over de sytti begge to, så har vi heldigvis aldri blitt helt voksne
Så humøret er på topp selv om vi blir litt våte, vi traska oppover bratte bakker i to stive timer, avbrutt med ei god mathvil ca halvveis.
 Her ser vi vatnet som hytta ligger ved, nå er det ikke langt igjen
Det var  godt med mat og kaffe da vi kom inn
Så fant jeg ei fiskestang som hang på veggen, jeg slengte ut, og fikk napp på første kast :)
moro !! Like etter fikk jeg opp en til, men så var det slutt
Det smakte bra med fersk ørret  til lunsj
Bilde lenger ned....:)

Det letna i mot kvelden og vi fikk en flott solnedgang over fjell og sjø
Og jammen hadde vi krefter igjen til en liten kveldstur før vi la oss
Vi sov godt etter all den friske fjellufta, og våknet uthvilte og fine kl. 7.30 i dag
Vi spiste en solid frokost, vasket og ordnet i hytta, for vi hadde flere planer.....

Klokka ni var vi klare for en ny dag i fjellet. Vi skulle gå innover til et vann som blir kalt
"Elleve-elleve" Det er det så fint hadde jeg hørt :)
Langt og gå, men nå var det sol fra nesten skyfri himmel (Ei lita stund) Men Gislefoss hadde lovet godt vær til utpå eftan, så da stolte vi på det...
 Vi trasket bakke opp og bakke ned, over den ene moltemyra etter den andre. og vi så mange forskjellige planter, bla. annet denne rare over her, blomst eller sopp ??
Vi ruslet langs gamle stier hvor folk i bygda hadde gjett kuene sine for 50  til hundrevis av år siden, de siste var min Svigermor og hennes barn. Rart å tenke på. De hadde navn på flere av rasteplassene, stedet over her heter "Kaldrast" Veit ikke om det var kaldt å hvile der, eller om det betyr noe helt annet !!

Hei ! her landet fiskebildet fra i går - ganske så fornøyd med fangsten da, sjøl om det ikke er noe direkte stor fisk :)   Dette er den minste av de to da :))
 Her ser vi kveldshimmelen over Gråfjell og Fagerfonna i går kveld
Skjønner ikke hvorfor de bildene la seg akkurat her, men...

Mange flotte kampesteiner ligger spredt utover fjellet, denne så ut som den var skåret til  !
I bakgrunnen skimter vi en som var helt trekantet !

Vi kom til vatnet som ligger på over 1100 meters høyde, da hadde vi gått i over to timer, vi fant fra niste og kaffeflaske og tok ei god hvil, mens vi satt det begynte det å skye til, tåka kom sigende, og vi torde ikke annet enn å pakke sammen og rusle ned mot bilen, tross alt var det minst to timers gange ned til den også,  tåke hadde vi ikke lyst til å gå i nedover de bratte bakkene :(
Nå blåste den heldigvis en annen vei og vi fikk bra vær på hjemturen
Riktig glade og fornøyde, litt støle og stive etter to timer i bratte nedoverbakker, men kjempeglade for å ha greid å gjennomføre turen som vi har prata om så mange ganger
Og - vi har allerede begynt å tenke på neste til dit opp :))