tirsdag 26. juli 2011

Veien videre ?

Stier og veier har bestandig vekket en nysgjerrighet i meg

Får lyst til å følge dem og se hvor det bærer hen...

Men - defra til å gjennomføre reiser til ukjente strøk, er dørstokkmila for lang for meg :/

Jeg får nøye meg med å bruke fantasien, og ellers holde meg til trygge omgivelser......
Bildet under er fra bekken/veien vi gikk søndagstur på, steinen ligna på noe syns jeg - et bikkjehode kanskje ? eller noe helt annet :) Fin var den !


Sløke vokser mange steder her, akkurat nå er den på sitt fineste


Frodig og fin står den i vegkanten med det hvite bustehuet sitt.....


Heidi og jeg vandret oppover traktorveien, da vi plutselig fikk se en fugl som gikk og beita.

Den var ikke særlig redd, bare la hodet på skakke og lytta, vi sto musestille og så, fikk opp kamera og listet oss bittelitt nærmere


Det så ut som en ungtiur, den har en rød flekk over øyet, som tiuren har.

Den fløy ikke opp, men lurte seg vekk inne i blåbærlyngen ved veien og snek seg

ut av synet for oss


Nå trur jeg det snart er tid for en liten moltetur igjen, blir nok på gamle kjente trakter denne gang :) Ønsk meg lykke til :)

Kanskje blir det nesten oppholdsvær også ??

1 kommentar:

Heidi sa...

Se der ja, bildet av ungfuglen ble jo veldig bra :-)

Stilige bilder!

Håper moltejakten gikk bra:-)