tirsdag 31. mars 2009

Tirsdag litt utpå dag

Våknet opp til en strålende morgen, etter en god natts søvn !

Jente tur til Praha gir trøtte damer ;-) Ikke for det at vi festa no' voldsomt !!! Men fordi vi gikk en fire fem timer på gammel brolegning og asfalterte gater hver dag. Det leiter på beina, men du verden så spennende. Så vi blei enige om at vi fikk ta det som en trim !!

Her er vi vel fremme på hotellet kl. 11.30

Vi hadde en flott tur, med værgudene på vår side, yr. sa at det skulle regne, så vi utstyrte oss med paraplyer og regnjakke, men vi blei ikke våt i håret en eneste gang ;o)





Vi vandret gate opp og gate ned, vi sleit ut et kart, og var godt på veg til å sette knekken på nr. to den dagen vi reiste hjem.
Flotte bygninger med gull både her og der !!

Stadig var vi uneige om hvor gamlebyen lå, eller jødekvareteret, eller andre ting vi bare
måtte se, og stadig forsikret vi hverandre om at disse gatene skulle gått i 90' vinkel mot hverandre, så hadde det vært lettere å orientere seg !!!


MEN, vi fant fram hver gang, nesten, den ene kvelden da vi skulle ut å spise kom vi aldri fram dit vi hadde tenkt oss, men istedet fant vi en virkelig dyster, mørk og spennende middelalderresturant .... Midt i blinken for oss middelalderdalboende mennesker ;-)

Vi vandret på Karlsbroen mange ganger, Marit tester helbredelsesevnen til denne statuen på Karlbroen, det gjorde alle som gikk forbi den. Derfor er gullet stadig like blankt !!og jeg tok bilder av alt fra slott til inngangsdører !



Over: Et hus som jeg kaller slott ! Under eksempel på inngandsdør

Bilder kommer pø om pø seiner også !!









(Joda, vi fant fram til Jødekavarteret også, her den berømte kirkegården, i bruk fra Tidlig middelalder til 1700 tallet, her var det trangt !)


Hotellet var fint, store gode rom, bra senger, stille og rolig. Det var bare på lørdagsnatta det var en kar som ikke fant døra si så vi ringte til portner'n og fikk han til å hjelpe stakkar'n :-/
Men det er nå godt med si egen seng da.... I natt har jeg ikke snudd meg engang (trur eg)









Reisefølget mitt, takk for moroa jenter !!!



Nå vil jeg ut i det fine vårværet, sånt er det vel bare Gamlelandet som kan by på, i hvert fall for meg !!










1 kommentar:

JorunT sa...

Hei og takk for sist!

Så fine bilder, du lager vel en kopi til ditt reisefølge..... :-)