onsdag 26. oktober 2016

Onsdag kveld


Hei igjen !
Høst, snø/regn, lange kvelder, 
Mange grunner til å sitte å sortere og  redigere gamle bilder
Noen har jeg funnet i våre egne album, noen har jeg fått fra søskenbarn
Mange gode minner dukker opp :)



 Her på setra som bestemor og bestefar lå på i mange år
Høykjøring på stubbslede med "grinder"
Stubbslede er en liten slede med tremeier !


Dette meg sjøl på konfirmasjonsdagen 2. okt. 1952
 her på søndag - tirsdag  morgen lå det en halvmeter snø, 
og jeg blei kjørt til stasjonen med hest og slede for å komme
 meg på toget til skole på Kongsberg


Så et bilde av bror min, i oktober 1955
Da kom det ikke snø...:)
Men jammen begynner det å bli noen år siden  


Så hopper vi fram til 2016
i går faktisk, vi fant ut at vi måtte ta en tur på hytta 
for å sjekke litt før vinteren
Få utebord og stoler under tak, se om det er noe i skap eller skuffer 
som kan fryse når gradene synker

Det blei tid til en rusletur for meg og Kira, 
og denne gangen fikk vesle Hera være med også
Heldigvis har den vesle også blitt glad i å kjøre bil, 
det er godt de ikke blir bilsyke !!

T
Dette er tatt fra bilen da vi kjørte til Veggli i går
litt utpå eftan, men vi skimter Lågen og gule bjørker langs vegen...
Ha ei god natt og en fin høstdag i morra :)

1 kommentar:

Heidi sa...

Takk for sist! Det var veldig trivelig!

Dette var moro bilder å se! Gjerne ha flere slike dager der du legger ut gamle bilder og forteller om dem :-)

Nå er vel dere i full fart på danskebåten tenker jeg. Ha en flott tur! Her er det nok vinter når dere kommer tilbake. Snøvær og kulde har blitt spådd :-)

Klem fra Heidi