torsdag 5. februar 2015

Torsdagstanker

Hallingskarvet sett fra Dagali
 
Det er torsdag morgen, kaldt, klart og sol.
Men enda har jeg ikke fått overtalt meg sjøl til å gå ut...
Bildet over er  tatt i Dagali, på grensa til Hol. Det er så fin utsikt til Skarven derfra
Nesten utrolig at det kan bli så klart bildet med et håndholdt kamera, på den lange avstanden
Fra der jeg står og til Geilo er det over to mil, og det er jo et stykket dit fra Geilo også :)
Hadde en bitteliten hyttetur dit mandag og tirsdag. mest jobb, så det blei ikke så mye bilder

Snøugle knipset fra TV Arne Nevra sitt program Den er så "møkkete" fordi den har ryddet i reiret sitt, fortalte fotografen
Men i går gjorde jeg noe helt ulovlig (trur jeg)
 Jeg satt og så på Arne Nevra sitt program fra naturparker i
Nord Norge, det er helt utrolig hva de får til. Ikke bare fantastiske bilder av sjeldne  fugler og dyr, men de ligger jo i telt på de mest værharde steder i dagevis for å få til disse bildene
Av alt fra mose, blomster og lyng til dyr som er omtrent utryddet i landet vårt Som snøugla som over her, til Fjellrevens bortgjemte hi. Jeg ser ikke mye på TV, men programmene hans er unike...
Ja, det ulovlige er altså at jeg publiserer andres bilder, men det lovlige er at jeg skriver navnet hans, og sier hvem fotografen er :)
 
 
Hadde jeg vært like tålmodig som den karen hadde jeg kanskje fått vite
Hvem som har trasket her, og tydeligvis bor under snøen der......
I morgen skal jeg lese og vise bilder på henholdsvis Bygdeheimen og eldresenteret i Veggli
Så planen var da jeg satte meg ved skrivebordet å finne bilder til det, men sa måtte jeg jo sjekke Blogg og Facebook først....:)

Men nå skal jeg finne bilder, før jeg går "runden"

Ingen kommentarer: