tirsdag 24. februar 2015

Tirsdag

Så var det visst på tide å oppgradere bloggen igjen.
Fåglarna veit hvor tiden blir av ?
Dagene flyr, og jeg henger med så godt jeg kan...:)
Et par dager etter sist jeg skrev he,r dro jeg på Frili, det var påskevær, med sol og nysnø
Skiturer har det så og si blitt slutt på, med det er fint å gå i veien og i skuterspor her og der.

Kira er naturligvis med

På hjemveien så jeg mange svaner nedpå Lågen, De var litt sky, (blir vel ikke mata)
men jeg fikk da festa dem på linsa :)

Mandag var som vanlig fotodag, denne dagen var jeg hos gamle venner og henta flere album til arkivet, men først måtte vi se igjennom og finne navn på de som er på bildene og hvor og når de er tatt. Så langt vi greier.
Tirsdag tok vi med oss ei venninne og reiste til hennes sønn og
svigerdatter som bor i Sauland utafor Notodden. Bildet over er fra Heddalsvatnet
som  de bor like ved.
Dagen etter var det bursdag til en av svigersønnene :) Da blei det naturligvis kaker og kaffe og hyggelig selskap der.

Det var årsmøte i Grendehuset, og jeg gikk ut av styret etter mange år der.
 Nå blir det nye koster, og de feier som kjent bedre enn de gamle :)
Så vi gleder oss til nye sprell i nabolaget ;)

Lørdag kveld var det "CD-slepp" som det heter på Flesbergsk det var en
ny og morsom erfaring for oss i den eldre garde. Den foregikk på
Lampeland Hotell

På søndag blei det en lang runde nede ved Lågen, med fotoapparat.
 Det var en flott solnedgang på eftan, og jeg fikk med meg noe av  stemningen...
Og ellers er det noe som heter VM på radio  og TV.
som jeg følger med et halvt øre/øye :)
I dag er jo også en slags merkedag for oss, den eldste gutten på gården her fyller 18 år,
og har vært i Kongsberg og kjørt opp til "Lappen"
Da blir det nye dager og netter i spenning....
Men jeg bør jo være vant til det etter at fem barn og sju barnebarn har greid det før han....
Nå har jeg tenkt meg ut i nysnøen, men det er noen startmotorer som er så trege i dag......
Ha ei fin uke :)

Ingen kommentarer: