lørdag 23. juni 2012

Hei, nå sitter jeg ved stuevinduet i ei hytte ved
 Kvænangsfjorden og skriver.

Fra stranda "vår"
Prøver å samle inntrykk fra de tre siste dagene. Klokka er 24.20, det er lyst som dagen, men sola har gjømt seg bak noen skyer.
Vi tok fly til Alta på tirsdag og blei henta der av Stubbetufsa og mannen. Så bar det rett ut til heimen deres, hvor vi fikk deilig "ventesuppe". Masse prat og mimring, før det blei kveld og ei god natts søvn.
Dagen etter blei vi bedt med på tur til Storslett, som ligger noen mil nærmere Tromsø. På veien fikk vi se gammer som var blitt brukt av samene, nå var de delvis falt sammen....
Vi tok bilder av fjord og fjell, flotte innsjøer og fine planter.

Bildet tatt mot Burfjord
På ettermiddagen flyttet vi ut på den koselige hytta som ligger 10 - 15 minutters kjøring unna. Her har vi utsikt over Fjorden og til et lite utsnitt av Kvænangstindane, går vi ut på parkeringa ser vi hele fjellet. Utrolig flott. Men det har hengt noen skyer over toppene der helt til nå ikveld. Så vi satser på at i morra får vi se dem i fullt solskinn
Men desverre får jeg ikke lastet inn bilder herfra, jeg har lånt en velbrukt PC og nettet er tregt, så bilder kommer seinere, eller de kan se noen få på FB.

Kvænangstindane sett fra stranda vår
Torsdag var vi stort sett hjemme på hytta. Jeg tok en lang gåtur nede ved fjorden og så mange planter som er nye for meg, så floraen her blir flittig brukt. Jeg var helt ut til et ekte fyr, og så på murer etter gammel bosetning der ute. Spennende ;)
På ettermiddagen var vi bort til vertskapet og fikk nydelig fiskemiddag, og blei der til langt på kveld
I dag fredag har de vært her og spist middag og fruen plantet haugevis med blomster ute i hagen her
Det er jo reint så en får lyst til å reise opp å se hvordan det går med plantene seinere i sommer !
Etter spising og planting dro vi på biltur igjen, da dro vi til (hvis jeg husker navna rett) Bognelv, så forbi Langfjordbotn, utover Tabbeluft (?) og til Riverbukta der så vi et moderne turistsenter som er under oppbygging. Modige og arbeidsvillige folk her !!
Gubben og jeg får låne bil, så vi prøver å bli kjent i nærmiljøet, var til butikken i Burfjord i går !!
I morra er det sankthansaften og vi planlegger en tur ut til sjøen et sted for å spise og kose oss. Håper værgudene er med oss da
Nå er kl. snart ett, og jeg ser sola skinne på et fjell i det fjerne !! Og ute i bjørkeskogen kvitrer fuglene som bare det !,



"En skal ikkje sova bort sumarnotti "

Ingen kommentarer: