onsdag 18. april 2012

Onsdag

 Onsdag og midtuke igjen - Og vi er så godt som innesnødd her vi bor, for vi var så optimistiske i påsken at vi skiftet dekk på bilene !
Men igår var det en fin dag på formiddagen Jeg fikk tatt meg en lang skogtur, klatra i bratt terreng.
Da må det vel bli noen muskler igjen håper jeg. Merker at en har vært passiv i ukesvis, og på grunn av høy (!) alder tar det sin tid å bygge seg opp igjen.
Jeg hadde mista vanten min sist jeg gikk oppi her, og ville prøve å finne den igjen. ikke så enkelt når man bare går i ville skogen uten stier, bare et dyretråkk som plutselig blir borte mellom trærne. Men jamen gikk jeg rett på den gitt, den er svart så den syntes jo godt  da.
Det er så fint å gå i gammel skog, den veksler mellom høye flotte trær sånn som her - og rett som det er kommer en til tett underskog - der er det mest smågran.
Et sted hadde et vindfall forandret kursen til en bekk rant nedover lia.
Her ser vi bekken kommer nedover på høyre side, så tar den til venstre, nesten litt bakover igjen ! Vi skimter den oppe i venstre billedkant der renner den nedover mot det  gamle bekkeløpet  Vi ser stokken som ligger tvers over bekken  med masse mose på
Da er det jeg tenker, at det er jo slik i livet ellers også, det kommer av og til   tider og hendelser som gjør at vi må velge en annen vei, ikke den vi opprinnelig hadde tenkt oss. Men som regel ordner ting seg til det beste.

På bildet til høyre ser vi åssen det er utafor vinduet mitt i dag
Det snør og snør - tideli bom......

På fuglebrettet har det vært invasjon i dag - jeg greide ikke å telle dem, men det var mange- Bokfinker og bjørkefinker var i flertall, så var det fire slags meiser, mange av dem også.
Det var dompap og svarttrost og et par flaggspetter !
Jeg har fylt opp matfatene tre ganger. Nå er klokka 1900 og enda sitter det tre fire oppi morelltreet og venter på mere mat !


Ja-ja det blir vel en god varm vår etter at all denne nedbøren har
gjort fra seg.

Innimellom snør det trollkjerringer, prøvde å ta bilde av dem på bildet  under her, kanskje de syns ?



Ha en flott onsdagskveld ;)

Ingen kommentarer: