lørdag 28. april 2012

Lørdag kveld

 Hei !
Det er seint på lørdgskvelden og jeg sitter og slapper av foran PC'n
Prøvekikka litt på TV, men fant ikke noe som falt i smak. Derfor blir det noen ord her istedet.
Det er rolige dager, i den forstand at ikke noe blir gjort ute. Det er kaldt og blåser så jeg venter på godværet.
Dermed er det ikke sagt at jeg sitter stille inne og venter på det ! Neida ting skjer både her og der !
 I går gikk turen nede ved Lågen,  det blei noen bilder da - igjen
Øverst bjørkeskog på gammelt jordbruksland, ca. førti år siden noe blei dyrka her, og bjørkeskogen har vokst seg stor og fin. På det neste bildet sitter jeg på en tange og ser innover mot riksveien.
Artig speilbilde i det grunne vannet
Så fikk jeg hyggelig besøk av ei vennine, vi dro til Stasjonsfruene og kjøpte kaffe og kake,  før vi henta barn på skolen.
 Idag tidlig dro vi tre damer til loppemarked i Veggli. Det var idrettslaget som arrangerte det for å få inntekter til laget. Og folket strømmet på. Det var kø ved dørene da det åpnet,  og alle hadde velfylte poser da de dro hjem. Kjekt å ha...... etter å ha sikret meg et par ski, to gardinlengder og ei hyttelampe - var det tid for kaffe på "stasjon" igjen. Der blei det naturligvis endel kalorier, så det var på med langstøvlene da jeg kom hjem. I dag tok jeg turen inn i "urskogen" som omgir oss :)   Denne gamle blørka over her har tydeligvis en eller annen form for kreft, det ligner da på en svulst- ikke sant ? En form for misvokst er det i alle fall
 Og - som i urskoger flest - det er til tider vanskelig å komme fram... Vi ser bekken som lyser opp mellom trærne

Et sted fant jeg fjær i lyngen. Da har det vel vært engler på ferde her da ???
Må kanskje ringe til en viss prinsesse og melde fra ???

Nei, nå er det jammen søndag snart, må vel krabbe i "loppekassa" da, så en er frisk og opplagt til en ny dag i morra. Ha en nydelig vårsøndag alle som ser innom  - God natt. 

4 kommentarer:

Stubbetufsa sa...

Koselige aktiviteter. Og så har du fornyet bloggtoppen din! Imponerende med bloggnavnet som kaster skygge!
Nå smelter det her så vi må sette igjen bilene med veien...
Klem fra nord!

Heidi sa...

Høres ut som en flott lørdag! Kjekt å dra på loppemarked, mye skatter man kan få med seg!


Endelig er det godvær, så kos deg ute i sola. Vi sjåast!

Mormor sa...

Ja, morsomt med den skyggen !
har brukt dette programmet i årevis - photo draw - men ikke sett akkurat den før, men den passa jo fint siden vi ser ned i bekken hvor sola skinner ;)
Jeg må inn på den gamle maskinen for å få gjort dette, men syns jeg må ta meg tid til det av og til...

Bestemor Drillo sa...

Artig heading hos deg !
Koselige skogsbilder vi ser nok de samme tingene vi!
Blir nok en bloggpause herfra en stund nå, kommer sterkere tilbake.
Holder på med noe utredniger hos forskjellige spesialister, så overskuddet er ikke på plass! Ha en flott uke!
Klem fra meg!