lørdag 9. oktober 2010

Vi skriver lørdag 9. oktober, sønnen vår har bursdag i dag, Gubben er på jakt, sola prøver å få overtaket på morgentåka og jeg sitter her og oppsummerer de siste dagene ;)
Hytteturen til Dagali, med innlagt geilobesøk var trivelig, vi gamle folkeskolevenninnene har alltid noe å prate om, og innimellom flytter vi rundt på møblene i hytta ;)
De to første bildene er fra onsdagskvelden, det regna fremdeles, men jeg tok en liten runde sammen med katten ! Den fulgte meg hele tida, og klaget sin store nød ;)
Seinere på kvelden tok vi bilen nedover for å se på vannmassene, det var litt for mørkt til å få gode bilder, men på bildet over ser vi vannet flomme inn i vegen nedpå jordet
Litt lenger ned rant det over kommuneveien også. Denne gangen gikk det bra, ikke noe av veien forsvant....
Torsdag formiddag dro vi til Dagali, da var det jamen strålende sol, her ser vi Hallingskarvet i bakgrunnen og Åsberg-gårdene nede i lia Vi skimter et hyttefelt opp mot åskanten der. Snart er det vel sammenhengende hytteby fra Dagali til Geilo. Tydelig å se at vi lever i verdens rikeste land !!


Ellers er det mye spennede gammelskog rundt hytta der vi er.
Enn så lenge... Det bygges der også, overalt. En får bare håpe at de setter igjen litt av den gamle fjellskogen


Mange slags mosearter vokser der også, i fredelig sameksistens ;)
Den blåhvite nærmest veit jeg ikke navnet på, den er litt grovere enn kvitkrullmosen
Nei nå får jeg se å komme i gang her, det sitter noen hybelkaniner og ler av meg borti krokene her, skal ta med meg støvsugeren jeg, å skremme dem litt ;))
Ha ei god helg

2 kommentarer:

Stubbetufsa sa...

Så dere var i faresonen for flom, altså! Jeg er glad for at det gikk bra!
Jeg sitter her med en forkjølelse, gubben hadde tidligere i uka. Og så vi som ikke har hatt det på flere år! Min eldste sønn var her etter at dere dro, og ha var forkjølt så det holdt, så det er han vi har det fra.
Ha det bra! Klem!

Bestemor Drillo sa...

Koselige bilder ! I dag har det vært et alldeles nydelig vær!
Ha en fin søndag! Klem!