torsdag 28. oktober 2010

Torsdag

En liten kveldsprat får jeg ta meg tid til før jeg hopper i køya :)
I går, onsdag var det fotoarkivet som sto på timeplanen. Vi jobbet med mange fine bilder fra skogsarbeidsmiljøet for 50 - 60 år siden. Noe som vekket gamle minner hos meg også, det kan du lese om på: "mormors - skrivebord" om du er interssert :)
Kveldsturen i går var den vesle runden, ned Gampedalen og hjem gårdsvegen
Det var frost i bakken, og mange fine mønster på lauv og gras
Over et orelauv som har fått frostroser på seg
Under ser vi nedover vegen i Gampedalen, den første offentlige kjørevegen
gjennom Numedal. Nå er det mest Kira og jeg som går der :)
I løpet av natta slo det om og blei mildvær så i dag var rimet borte.

Jeg hadde med meg to spretne jenter idag. De går i samme klasse fortalte de -

og det var 2. klasse...


Jeg prøvde å fange solens siste stråler mellom furukvistene,

men det blei ikke så veldig bra, litt skjelven på handa ser det ut før...

Litt lenger borte i lyngen lå disse to huldrene og skremte meg :))
Før de føyk opp og avsted, og var nede ved sommerfjøset lenge før meg
Men da jeg kom fram dit ville de gjerne inn og se hva som var der inne, da blei det en fortelling om oldemor Anne, som hadde hatt kuene i dette huset før i tida, og måtte sitte på krakken å melke kuene med hendene sine !!
Kvelden har blitt brukt til å forberede en bilde framsyning for pensjonistene i Veggli i morra, de skal får se bilder fra turene jeg har vært med på i høst
Jeg har pugget navna på : Dingelvbukta - Kvænangstindene - Vassnes og Simalango !!!!

Pluss litt fra de andre to turene også da....
Glede-gruer meg - håper det går bra :)
God natt..



3 kommentarer:

Stubbetufsa sa...

Det går nok bra!
Pussig at man skal være nervøs når man skal legge fram for andre det man har gjort sjøl?
Artige jenter du hadde med på tur, de kommer nok til å huske at du fortalte om å sitte på en krakk og melke kua!
Nå skal jeg på gamlehjemmet til min gamle tante!
Ha det bra, kjære sjelsfrende!

Stubbetufsa sa...

Simalango, steinstøtten, det er mange slike i Nord-Norge. Og de ble i gammel tid sett på som guder, det ble ofret til dem, med storkveite etter et godt fiske eller oksehodet når man hadde slaktet. Det måtte være gode saker, og man bad om lykke i kommende sesong, det være seg for dyrene eller for fisket.

Heidi sa...

Så spennende med fremvisning! Det går helt sikkert knirkefritt! Flink du er som bidrar med slikt!

Lykke til! :-)