lørdag 4. september 2010

lørdag


Bare en liten morgen
prat !
Våkna tidlig, og lå og tenkte på dagens gjøremål..
Første post på programmet er en tur tilbyen for å gå på loppemarked for "Stasjonsfruene"
Tre modige damer i bygda som skal få nytt liv i den nedlagte stasjonsbygningen her !!
De har planer om kafe, møtelokaler, bruktbutikk og interiørbutikk. det er mange rom i den gamle stajonen, og plass til litt av hvert !!
Så mens de pusser og maler, drar et par voksne damer på innkjøpsrunde i byen....


Kom på at jeg hadde mer å si om sølvverket, så her er et bilde av tavla utafor "Knutegruva"
(Ikke Knuts gruve som jeg skreiv)
For det som er med dette sølvet, er at alt sammen blei fraktet til kongen i København, som påsto at han var den rettmessige eier av alt sammen ;(

Mye av det er samlet på Rosenborg slott
Jeg har vært der og sett på det, og det er ikke småtteri - med løver av rent sølv som veier 70 kilo hver, møbler, kommoder, bord, stoler og skap i sølv... Utrolig rett og slett !
Nei nå må jeg snart komme meg i kalosja'n - ha en flott lørdag.

3 kommentarer:

Kamerasamleren sa...

Hallo "Mormor" og takk for titten hos meg igjen. Det var det jeg visste, du blir ikke sittende i gjyngestolen i dag heller. :) Som jeg skrev på svaret under din kommentar hos meg i dag. Flott det!

Jeg skal selv på loppemarked en tur eller tre i dag og i morgen, Trondheims sørste. Et gedigent foretak som vår datter og familie er "innblandet" i gjennom barnas deltagelse i Skolekorps. En spennende og tradisjonell fortagelse, hvert år. Vi gleder oss til denne tiden faktisk, selv om vi har mer enn nok i skuffer og skap. :)

Håper du får ei fin helg og flotte dager fremover.

Klem fra 'n Karl

Bestemor Drillo sa...

Hadde du en fin lørdag? Dumt spørsmål, jeg tror du som regel har det fint! Gamle stasjonsbygninger kan brukes til mye!
Ha en fin søndagskveld! Klem!

Stubbetufsa sa...

Jeg bøyer meg i støvet! Og applauderer dere der dere stolte kommer hjem med kopper og gardiner!
Håper andre gjør det samme!