søndag 7. februar 2010

Søndag


På fredag da vi reiste oppover var det tåka og snøvær. Det var stor trafikk oppover, så hyttefolket var i rute.

Heldigvis kjørte alle pent og reglementert, så vi kom ikke opp i noen vanskelige situasjoner.


Torsdag ettermiddag kom gubben og jeg rett opp i en trafikkulykke langs riksveien. Med redningsbiler, sykebil, trafikkstans og hele pakka. Slikt er ikke noe moro. En veit jo aldri hvem som er innblandet.

Vi, og flere med oss greidde å snu der vi var, og kjørte vestsideveien oppover. Hørte senere at det er alvorlig for en av de som var innblandet, og hun hadde blitt kjørt i helikopter til sykehus.


Men altså - fredagstrafikken gikk greitt... Vel framme på hytta, som forøvrig er utstyrt med både vann og strøm, fyra vi opp i ovnen og satte i gang med middagsmaten.

Vi blei snytt for middag på Høk. De hadde visst tatt vinterferie, for det var låst og lukket da vi kom dit. Men korbonader med løk og annnet tilbehør smakte deilig, så sank vi ned i hver vår gode stol og leste, så på TV, strikket og løste kryssord utover kvelden Jeg tok en gåtur med kamera, men det var ganske grått, så bildene blei ikke noe særlig gode. Det øverste viser noen av gårdene i Dagali sett fra riksveien.

Til venstre over ser vi at vinteren har tatt grep om furuskogen i fjellet også.


Lørdag var det som sedvanlig tur til Geilo. Der yrer det av folk i løypene og i butikkene. Og vi høre masse Oslo-dialekt, men også mye Bergensfolk er å treffe her. Det er nok ikke mye lenger å reise fra den ene siden som fra den andre !!


Vi fikk da handlet litt også ;) Hytta fikk nesten nye gardiner, jeg mener ikke brukte litt, men hytteeieren hadde glemt å ta mål av vinduene, så den fikk ikke gardiner i det hele tatt, ikke enda. Men vi fikk damen til å holde av noen meter til mandag, så ringer vi opp til henne da, og får riktig lengde. Servise det !!


Sjøl fikk jeg både genser og fleecejakke, og vertinnen kjøpte seg også noe nytt. Vi avsluttet med pizza på Peppe's så det var som dere skjønner, en super dag ;)


Gåturen denne gang, var slik at jeg blei satt av en kilometer eller to før vi kom fram til hytta, så måtte jeg gå resten ;) Vel hjemme disket vertinnen opp med omelett med skinke og ellers alle rettigheter, når det gjaldt annet tilbehør

Vi måtte jo få med oss MGP vi også, så vi benket oss foran TV'n igjen og i år likte jeg faktisk vinnermelodien -og nr. to.
Synes at den "rette" vant denne gangen

Søndagen kom med verdens fineste vintervær, sol fra knallblå himmel, silkeføre i løypene og mange folk som var ute og trimmet. Jeg bare putter inn noen bilder her og der. Så kan de se stemningen i fjellet i dag.
Så jeg sier bare Takk for turen til Anne-Marie !!!
Og til alle andre får de anledning til å komme til fjells så gjør det !! DET er sjelebot ;)

3 kommentarer:

Kamerasamleren sa...

Høres ut som ei hyggelig hyttehelg. Får skikkelig lengsel til hytta når jeg ser slike bilder. Synes gråværsbilder også kan være flotte bilder jeg, noen gang bedre enn solskinnsbilder.

Håper det snart blir slik at jeg kan komme meg opp dit. Vår ligger på Selbustrand. Selbuvottens fødested.

Stubbetufsa sa...

Du har hatt en koselig tur, bortsett fra det med ulykka.
Bildene var fine! Nydelige! Og toppbildet på bloggen er praktfullt!

Bestemor Drillo sa...

For en trivelig tur du har hatt og vakre vinterbilder !
Aldri moro å komme opp i ulykkessituasjoner!! Ha en flott uke! Jeg sitter her med nurket på fanget ! Han er riktig snill og grei!! Klem!