fredag 13. november 2009

Fredag



Det er skikkelig vintervær ute, snø, tussmørkt og vindstille..

I fugletreet er det liv og røre, alle vil ha mat nå i mørkinga. Jeg driver og tenker ut åssen jeg kan få laget meg en liten krok som jeg kan sitte gjemt å fotografere fuglene, men det har ikke blitt noe utav det enda. Kanskje ....

Først på morningen i dag hadde jeg en avtale med et par skoleelever som skulle filme på Bygdetunet. Men - da de kom med kamera og diverse remedier hadde de ikke strøm på batteriet, så det blei vendereis for oss alle :(

Håper de lærte at det er lurt å sjekke utstyret før en drar avsted på oppdrag !!

Forresten en kjekk ung mann og ditto dame :)

Etterpå blei det tid til en liten kaffetår hos Magnhild før jeg skulle hente barnebarnet på skolen

Det er stas å bli henta der, og slippe bussen en gang i mellom

Hjemme var det fiskemiddag, som gubben hadde laget,
før vi dro videre nedover til Kari som også passet barn i dag. Da blei det baking, noe de to små damene ikke haddde noe i mot

Det blei både pepperkakemenn og stjerner og andre rare ting


Jørgen var også hos Kari, men han nedlot seg ikke til å bake når det var fremmenfolk der ! Men jeg tror nok han ville være med da de blei aleine igjen, for det er det beste han veit, å få være med å jobbe på kjøkkenet med Kari.

Nå er det langt på kveld.

Gjesten er i seng og jeg skriver. Bikkjene er så urolige i kveld, jeg veit ikke om det er elg eller gaupe som lusker rundt her, men noe er det, så arge som de er.


Jeg har sett på "Nytt på nytt", men står over Skavlan, for to av gjestene hans hører ikke med i mine favoritter ;o) Gjett hvem....

Ser at det er noen dager siden jeg skreiv noe her på bloggen, dagene går så alt for fort.

Onsdag var det som vanlig fotodag, vi hadde førstehjelp fra Flesberg til å sjekke innstillingene på data'n og trur vi fikk skikk på den. Nå har vi faktisk fått inn en god del med bilder på nettet. Men det er visst bare innvidde som kan logge seg på !?!

Torsdagen gikk med til "julevask"
Eller for å være helt ærlig (og det skal man jo) - rydding i heimen før vi får overnattingsbesøk fra sentrale strøk ;-)
De kommer hver november for å bake Numedalskling (tynnlefser) og det er kjempekoselig, da baker vi lørdag formiddag, har en kjempekoselig kveld sammen og trår til igjen dagen etter med en ny deig på en 20 - 25 emner. Og - føler oss veldig fornøyde etterpå.
Denne lørdagskvelden har jeg en liten overaskelse til dem !
Måtte bare vise fram bildet av Havai - rosen min som jeg fikk av en venninne i fjor sommer. Den bare blomstrer og blomstrer den, enda den var oppgitt av blomsterforretningen da jeg fikk den.
takk for i deg, ha en fin helg alle som titter innom !


2 kommentarer:

Bestemor Drillo sa...

Noe så koselig ! Det er nesten så jeg kjenner duften av pepperkaker ,granbar og hvit jul! Ha en flott helg!

Stubbetufsa sa...

Det høres ut som et godt liv!
Du har stødig noe koselig som skjer!