søndag 29. november 2009

Adventsøndag

Lav novembersol


Fredag og lørdag har vært adventsrengjøringsdager !
Har ryddet litt i skap og skuffer, vaska vinduer og hengt opp røde gardiner i stua.
Så langt, men ikke langer, nissene må vente i kassene sine til Bittelillejulaften.;)
Det har sniki seg inn en bitteliten en da, som jeg fikk i gave, og noen kuler i einerkvistene på trappa ! (prinsipper er til for å brytes ;))

På bildet under ser vi et eksempel på elgemat !!


Småfuru er det beste de veit om vinteren, pluss einerkvister .
Og rundt her er det mye av begge slag. Men denne hadde ikke elgen finni enda, den sto i solskinnet og lyste ! Med tusen små diamanter på kvistene ;)
Verdens vakreste juletre ?!?

Det har vært ei kald natt og alt er hvitrimet ute, mange fine motiver på formiddagsturen i dag.


Jeg prøvde å fange alle diamantene med linsa, men det lykkes ikke i dag, fint allikevel synes jeg !


Nå er det snart middag og så på Grendehuset vårt på julegrantenning. Må lage vaffelrøre også ;)




1 kommentar:

Bestemor Drillo sa...

Så vakkert du har det rundt deg!
Snø er virkelig nydelig sånn du viser det fram! Jeg kjenner nok ikke den dama du forteller om da jeg er innflytter og har bare bodd her i 10 år, jeg bor også på en helt annen kant av bygda;) Ha en fin ukestart i ditt flotte vinterland:)