onsdag 8. juli 2009

Regnfull onsdag

Den vesle karen som sitter på hengerfestet, Jojo Bamse,
har blitt helt alene i verden ;-((
Alle barna på gården har reist på ferie, og her sitter han.

Jaja, han får jo fulgt med på de som kommer og går da !!

Vi skriver onsdag 8. juli og nå er det deadline for utstillingen som må være ferdig i morgen kl. 1500

Jeg har på en måte hatt maraton innsats i dag, var innom et par timer i går, men da var det rydding i låven på Bygdetunet, og jeg var med der. Noen av loppene blei igjen, inne i disken vår, så nå blir det loppetorg hos oss i sommer ;-)

Så i dag har jeg korrekturlest tekst (noe en utenforstående burde gjort, det er så vanskelig å se sine egne feil) !! Og jeg har skrevet nesten ferdig teksten som skal leses opp ved siden av slideshowet. Har en følelse av at det er litt lurt og lese samtidig, det er ikke så lett å få med seg tekst hvis en samtidig skal se nøye på bildet som flimrer forbi !!


Det tok fire stive klokketimer for meg, da har jeg brent DVD og fått ferdig tekst til og med bilde nr. 103. Det gjenstår 73 bilder som jeg får ta før tre i morra.

Jeg ringte Lågendalsposten i dag tidlig, og traff ei kjempekoselig jente som skulle skrive en forhåndsomtale for oss om det vi skal ha på Tunet til lørdagen. Jeg tror vi prata i nesten en halvtime, så hvis alt det kommer på trykk, blir det en fyldig omtale ;o)
Det kan virke som om gamle bilder har manges interesse, flere jeg har fortalt dette til, sier de vil komme å se på bildene. Og det er jo spennende, og i tillegg en unik anledning til å bli kjent i bygda si for de som bor oppi her, og sikkert for de som har hytte her også !


Forresten er hyttefolk veldig flinke til å møte opp på disse lørdagene våre. De kommer igjen hvert år, er med på turer og andre ting som foregår Noen har til og med meldt seg inn som medlemmer i Historielaget vårt

Etter ei middagshvil på verandaen for meg og veslepus, tok vi turen til Jorun og Olav, de har svenskeguttene på besøk, og det er så koselig å treffe dem. Vesle Sindre vokser og blir en stor kjekk gutt. Han fikk ekstra god kontakt med oldefar, som han kalte for "Gubben" Måtte vise fram alle bilene sine til han. Før alle karane dro på elgesafari oppover vegen, og jamen fikk de se elg, så de var glade og fornøyde da de kom ned igjen !!
Ellers blir det alt for lite med gåturer, i disse travle tider, må bare drømme om dette fagre synet :-(
Men jeg får vel prøve å ta det igjen til uka, da er den første bygdetunhelga over, og ingen ny utstilling skal gjøres klar

Ingen kommentarer: