onsdag 1. juli 2009

Onsdagskvelden

Sommeren er her for fullt, + 30,4 i skyggen er ikke dårlig !!

Da er det best å oppholde seg i skyggen med noe iskaldt drikke for hånden ;-)

Sjøl har jeg ikke hatt særlig mulighet til akkurat det de siste dagene ;o(

Jo, forresten, i går var det frokostklubb hos Magnhild kl. 10.00 Da satt vi benket ved langbordet på verandaen i tre klokketimer. Spiste, løste verdensproblemer og gikk gjennom de siste nyhetene i bygda !!!!

Dette med frokostklubb er en hyggelig skikk vi har lagt oss til. Vi er fem damer som samles hos hverandre en gang i måneden og spiser og koser oss !!

Deretter var det fotojobb for meg, og gjett om jeg er sur :-(

Jeg må komprimere hver eneste fil jeg skal vise på slideshow programmet, de bildene vi har lagret er alt for tunge, og tar evigheter å vise.... Grrrrrrrr :o(

Men, men, da har jeg lært det da, og tida går jo okke som ....

Og i kveld var komiteen samla på Bygdetunet for å planlegge utstillingen, og nå begynner det å ta form inne i hodet mitt i alle fall. Trur det blir spennende jeg, med bilder på papir, på storskjerm, og som gjettekonkurranse i den ene løa ! Publikum skal finne ut hvilke gårder det er bilde av, og vi har finni gamle bilder, så gårdene har forandra seg litt !!

Og brudeparet fra 1915 blir behørig presentert i form av bilder og utstilling m.m.


På morgenen i dag var jeg til Sigdal en tur, på tilbakevegen stoppet vi ved Halvorset, der er det nye drivere i butikk og kiosk, Nederlendere som er blide og hyggelig ønsker en velkommen når vi kommer innom, og til helga skal de ha innvielsesfest med pizza og diverse, åpent for alle

Vi blei invitert, men veit ikke helt om det blir noen tur dit på oss da ?

Kanskje like bra å bruke litt tid på denne måten, nå mens godværet er over oss ??

God natt ......

Ingen kommentarer: