lørdag 20. desember 2008

Julestemning







Så har skogen tatt vinterdrakten på igjen ! Det var en nydelig solnedgang i kveldinga, skya blømde !! Etter gammal tru skal det bli mildt og vind da, så nå får vi se om det stemmer

i natt og i morra !

Jeg går for det meste rundt å synes synd på meg sjøl, har ikke blitt kvitt forkjølelsen. Den har derimot trappet opp angrepet, og mine forsvarsmetoder med c-vitamin og varmt drikke har ikke slått til denne gangen. Må kanskje sterkere lut til ?



Tok fram strykebrett, duker og julegardiner i dag, fikk unna noe, men det er flere lag igjen i bunken :-( Må vel ta et kveldskift også ...

Men det skjer da hyggelige ting i heimen og da ! Julekort foreksempel - de strømmer inn I dag fikk vi et julebrev fra en nevø, med et nydelig dikt som han har laget i anledning jula, jeg tillater meg å ta det med her;

Tusen takk til deg som lagde det, det er VAKKERT :

Når mori med ungen sin voggar

og fuglane songen sin stoggar,

Når kjørkjeklukkun tek te å kime

og bjørkekvisten isdekt den rime

Når stjernun på himlen dei glitrar

og i bringa kans kjenslun dei sitrar

og då, høyre englesongen ljome

frå himmelkvelvens høgaste trone

og juletreet står med snødekte greiner

Då e det jul i dei norske heimer.


J.F. 2008

Ingen kommentarer: