mandag 21. mai 2012

Mandag

Søndagsmorgen kom med sol fra skyfri himmel
jeg pakket sekken og dro til fjells , det var evigheter siden sist. Den skyfrie himmelen varte ikke så lenge, innen jeg var framme, kom skyene  inn fra vest, men det var god temperatur og jeg trasket opp til hytta, det lå igjen litt snø et par steder, så jeg måtte vasse litt ;)
På vei til hytta går vi forbi en demning som skaffer vann til kraftverket nede i dalen !  Det blir flotte vannfall av slikt !!
Vel framme fyra jeg opp i ovnen, kokte meg en kopp te og fant en kake i skapet :) jeg skulle jo videre  
Fra hytta ser vi innover Store-Ble, som vi ser ligger det masse snø igjen i fjellet.
Det er mere snø nå enn det var i påsken !
Jeg gikk opp til "varden" og enda litt lenger, der oppe er det fantastisk utsikt. Et rundskue !
Vi ser til Jonsknuten ved Kongsberg, og til Norefjell, og mot øst ser vi så langt som helst, bare blåner, for i den retningen er det ikke noe høge fjell ;)) Mot sør-vest ser vi til Telemarksfjella med Gaustadtoppen når vi kommer enda litt  høyere opp .....

Ikke rart en føler seg fri som fuglen når en går her oppe og skuer utover... blåne bak blåne
tilbake på hytta var det tid for matlaging, det blei eggerøre med ost og tomat, noe som smakte godt etter fjellturen. så fant jeg en haug med gamle ukeblader og la meg på sofaen, men lesestoffet hadde visst vært litt kjedelig, for jeg sovnet fra alt sammen.
Og væknet frisk og uthvilt etter en times tid, da var det bare å sette igang med oppvaska, og begi seg på hjemvei.......
I dag har det vært fotodag igjen, vi fikk besøk av ei dame med hundrevis av gamle bilder, fra 1890 åra og fram til femtiåra, kunne visst få nyere også hvis det er ønskelig. Så vi har brukt dagen til å skanne og å kjenne igjen folk !!! heldigvis hadde de vært flinke til å skrive navn bak på bildene sine, det er til stor hjelp.    mens vi satt der og jobbet, ringte telefonen min og  jeg blei bedt på kaffe hos ei "sommervenninne" som hadde kommet på hytta si i nabolaget :)           Så dagen har gått som en røyk.                            Ha ei fin mai-uke  kanskje kommer sommeren ?


Ingen kommentarer: