tirsdag 13. mars 2018

februar-tanker....

Hei igjen, lenge siden jeg har skrivi noe her nå
Grunnen er at jeg har vært en tur på sykehus, men nå er jeg
 hjemme igjen og ute og rusler i nærmiljøet
Fremdeles vinter, men lengere og lysere dager, og snart er det påske
Håper det blir en liten hyttetur da, alt for lenge siden vi har vært der

Harepusen bor under sommerfjøset, kanskje er det fler av dem,
 det er masse spor, de finner kanskje frø og knopper av div. småplanter under der

Vi har to katter på gården, de er veldig ineressert i småfuglene
Og denne her våget seg helt opp på låvetaket, men - dessverre
da han kom opp var fuglen bokstavig talt fløyet :)

Litt vanskeligere å komme ned igjen, men med litt prøving
 og feiling kom den seg inn på låven igjen

Og snøen laver ned.....
trur vi har ca 150 - 160 cm snø det er lenge siden
 vi har hatt en slik snøvinter. men i våre øyne er dette helt normalt
Det skal være snø om vinteren i landet vårt !!

Og faktisk har det kommet noen vårtegn nede hos naboen :)
Opptil flere kyllinger dukket opp i uka som gikk
Nydelige gule små nøster og mamma passet godt på så vi ikke kom for nære 

Gåturene er litt kortere, men blir litt lengere for hver dag
Og sola varmer i nakken - Naturligvis er lille bisken med på tur
den har blitt flink til å vente når jeg sier: Vent !
Og det synes jeg er bra, så er det greiere å ha den med seg 


Fremdeles får jeg oppkjørt løype av min snille nabogutt
da er det mye bedre for gamle damer å komme seg ut i skogen :)
Ha ei god seinvinteruke, 
kos dere i sola - det skal jeg :)


2 kommentarer:

Lillian "sognafaret" sa...

Skikkelig idyll! Det er sånn det skal være om vinteren. Masse snø og utover våren så er det fremdeles kaldt om natta, men varmt i solveggen. Herlig tid vi har nå framover. Ikke særlig skvetten den pusen der...

Heidi sa...

Godt å se at du er tilbake i den faste rytmen, og får kommet deg ut på turer :-) Ja i år er det faktisk snø til påske, det er jammen ikke dårlig. Kanskje det blir ski-aktiviteter til grendehuset i år? Det er godt med lengre lyst, kjenner energien kommer tilbake i kroppen når tegnene på det som venter viser seg. Det blir godt med vår :-)