mandag 24. april 2017

Siste mandag i april


Hei igjen !
Så kom vinteren tilbake gitt  !
Her blåser og snør det, som det skulle vært november...
Men ikke for det, aprilvær skal en ikke stole på, 
det har da kommet 50 - 60 cm. snø før på denne tida
Bildet over er to dager gammelt
Det under her er fra i dag, og mer daler ned...

Bjørkefinken sitter under ripskjerret og speider etter mat
Jeg karret meg ut da det letnet litt i formiddag
så  de oppe ved Veslehytta fikk påfyll også

Nøtteskrika var glupsk og prøvde å få i seg hele loffebiten !!
Hun måtte dele den opp :)

Flaggspetten likte også loffestoff :)
Bildet blei dårlig ( vanndråper på linsa)
Men den fikk nå krafset med seg noen biter....
..........

Ellers går dagene som en røyk....
I går var vi i bursdagen til Tante Marit - 97 år. 
Hun var litt skeptisk til å begynne med, kjente ikke alle
Men så Dro Sølvi igang med trekkspillmusikk, 
da blei det liv i dama, skal jeg si.
Hun trampet og klappet takten og var helt  med
Utrolig hva musikk gjør for folk som er litt glemsk og utafor
Jeg er sikker på at hvis noen spilte musikk som de liker, 
var det mange som kviknet til igjen !!
Det var en skikkelig A-ha opplevelse for meg i går
Ha ei flott vår-uke når uværet gir seg :)


Ingen kommentarer: