lørdag 15. april 2017

Min skogstur....

Spettmeisen er glad i mat, og jager vekk de andre fuglene...

Denne gangen blir det mere bilder enn ord (trur jeg )
Som dere sikkert har forstått går jeg mye i skogen
Det har jeg bestandig gjort

mer mat....

Da jeg var barn, i "småskolen" som det het den gang
kan jeg huske at jeg gikk og funderte på mye rart
Bekker og steiner
.....og enda mer....
Blomster, trær, mose, spindelvev - ja alt mulig !

Kanskje reven har gått her ?

Jeg hadde lang vei å gå, vel to kilometer, og jeg var alene
 ingen av naboene hadde unger på min alder

Snøtunge greiner......brekker de av snart ??

Så jeg fikk god tid til å betrakte det jeg gikk forbi

Lys og skygge

Funderingene var mange,
hvorfor er det slik ? -og ikke sånn ?
Det er ikke ulv her - sa pappa- men den er i Finnmark
Hvor langt er det til Finnmark ??
Og hvor langt  kan ulven løpe ?

Nesten litt julestemninge her.....
Tankene var mange, og noen ganger var jeg
redd, kanskje det kom bjørn da ?
Eller gaupe - det blei det fortalt om da jeg var 10 - 12 år
At noen hadde sett ei gaupe ! 
spiste den små unger ?
Juletrær på rekke og rad...

Men dager og uker gikk, og ingen farlige dyr kom
Så jeg trasket lykkelig hjemover
Og fantaserte om mye rart......
Siden har jeg fortsatt med det :)

Kos dere resten av påsken !!


Ingen kommentarer: