tirsdag 8. desember 2015

Julestria ?

Katten Gunhild er på fuglejakt....

Hei !
Nå er det jammen lenge siden jeg har , skrivi noe her.
Veit egentlig ikke hvor det blir av tida, jeg.
Det er i alle fall ikke fordi jeg driver med julevask el. - bakst
Snarere fordi lite skjer, jeg er litt dorsk om dagen (tror jeg )
Men, men for å fortelle litt om dagene mine.
Snøen kommer og går, dessverre, akkurat nå er det is på veiene
 der det ikke er helt bart -  strøbilen har mye å gjøre


Sommerføre....

dette bildet fra gårsdagens rusletur viser at det er sommerføre i skogen


Det gamle sommerfjøset har ikke vært i bruk siden 70-tallet
Her ved sommerfjøset ligger det igjen litt snø i skyggesida
Man får jo ikke julestemning av slikt !
smultringene er riktignok i boks, et litt gjærbakst,  men så skal her feires bursdag denne uka, og da minker det vel på dem !!!
For å hjelpe litt på julefølelsen måtte jeg finne nissekassene mine i dag
(To av dem)

En liten del av nisseflokken har innvadert inngangspartiet

Da blei det litt førjulstemning utpå gangen i alle fall
Litt mose og litt einerkvister, et trau og noen plankerester, så fikk de både "hus og hage"

Noen har eget hus 

Nå er det bare å ønske at høst/vinterstormene holder seg unna
Så dette holder seg på plass et par uker....

Ha en god førjulstid :)




Ingen kommentarer: