tirsdag 24. november 2015

Mandagsprat

På fjellet like før snøen kom

Hei Folkens !
Tida flyr, jeg prøver å følge med, men det er bare såvidt jeg greier det :)
Høsten sies å være grå og trist, men i år har den - i alle fall for meg - vært helt nydelig
For det første, og det tenker jeg på mange ganger, vi er friske og forholdsvis raske begge to, 

Utsikt mot Åklinuten
Vi har våre hobbyer og våre venner, som vi bruker mye tid på, 
og det med glede:)
turer, kortspill, sammenkomster av ymse slag, fotografering, arkivarbeid, 
gamle biler og traktorer ikke å forglemme
Kan ikke mer forlange når viseren sier at vi er langt oppi åra....

Så kom snøen
Snøen dalte stille og rolig ned for to tre dager siden,
 heldigvis ganske kald, så føret har vært brukbart. 
Bare åtte - ti cm. det passer oss akkurat
Jula nærmer seg, foreløpig ingen kakebakst her i huset, men planer er lagt,
 og handlelista skrevet, så mulighetene for julekaker er der i år også :)

Vi fikk et nytt lite oldebarn i august, og nå på søndag blei lille Olav døpt,
Det er vårt andre oldebarn, snakk om lykke !!

Solnedgang

Med vinteren kommer mange fine fotomotiv, men også mer arbeid
Vedfyring i hus og hytte krever mye ved, far i huset sørger for at lagrene er fulle.

På Frili
Tirsdag morgen stappet vi bilen full av ved og reiste til Frili med noen sekker
Det var hvitt og stille, så faktisk bare en bil det døgnet vi var der, det var Broder,n som kom for å ta en kaffekopp med oss, og naturligvis en runde med kortspill, det er obligatorisk

Og sola den gikk ned i vest
Prøver som vanlig å få lagt inn en gåtur, pr. dag
noen dager blir det bare en runde på en time el. noe, men andre dager slår 
vi til med to, tre timer. Da med niste og termos i sekken

Her min turvenninne fra Flesberg, hun tar meg med til fjells, 
mens jeg tar henne med på små skogsturer i nærmiljøet rundt gården her :)
 men nå er det natta, og jeg sier takk for i dag, 
God natt :)

1 kommentar:

Heidi sa...

Nydelige bilder! Ja det er så gøy å se alt dere driver med. Kjempemessig at dere stadig er med på noe, da holder man hue ungt og kroppen i gang ;-)