søndag 13. september 2015

Fjelltur m.m.


God kveld !!
Jeg sitter ved PC'n og surrer, tenkte jeg kunne komme med et 
lite referat fra den siste uka.


Som før så rusler jeg rundt i nærområdene og ser på smått og stort
For meg er det en skikkelig god måte å holde kroppen så noenlunde i form
Jeg har liksom ikke skjønt greia med å sitte på en trimsykkel
 og svette til en dundrende musikk i høytalerene-
 kjenner et par stykker som har den hobbyen, men dem om det...


Her en kveld tok jeg bilen og kjørte opp en annen traktorvei, ikke så langt unna,
 sola gikk ned i vest, eller nesten i nord !!
Og jeg gikk på grønne stier innover i skogen, vakkert, stille og beroligende !!

Og jeg har hilst på en hest som er på sommerferie hos naboen sin,
 det har den vært i mange år, og han skjønner godt når det er no' godt å få på kjøkkenet.
 Da kommer den helt inn til vinduet og ser på oss med bedende øyne :)

Ellers så traff jeg på denne staute karen bortpå jordet her, han var ganske beskjeden og kikket unnselig ned i bakken mens jeg knipset :) stor var den ca 2 cm. 


Noen ganger er det helt all right å ta fri på fredag for å gå på fjellet.
Da var det strålende solskinn, stille og fint 
vi pakket ned kaffekjele, niste og fotoapparat og reiste på Ble. Denne gangen gikk vi framover, det vil si mot bygda fra parkeringen, og jammen er det flott der også
Med utsikt rundt hele horisonten; til Norefjell, Skrim, Knuten, Telemark, Vegglifjell og Senhovden
For dagen etter regna det, og det har det gjort siden....


Svartkjelen putret, og hvis dere ser nøye etter, så ser vi "Fugl Fønix" i bålet :)
Med hjelp av litt fantasi.....


Nydelige høstfarger i fjellet nå, så bare regnværet gir sag, blir det nok en tur igjen snart :)

Ingen kommentarer: