søndag 8. mars 2015

Søndagsmorgen.....

 
God morgen !
Vi skriver 8. mars søndag og såkalt kvinnedag
Jeg er faktisk ikke så opptatt av kvinnedag - hvis man skal ha noen "dag" burde det vært menneskedag. Men trur ikke det hjelper det spor. I er hvert fall ikke i da landa som det kunne trengs
Så jeg surrer nå rundt i min egen "lille boble"
Går turer, besøker slekt og venner (og får besøk), Leser og viser bilder her og der hos pensjonistene og hos de som bor på Aldershjemmet. 
Men dette har jeg stor glede av sjøl også
Blir kjent med mange trivelige mennesker...
 
 Av og til graver jeg meg ned til minner  i skuffer og skap, gamle bilder og brev dukker opp
Da er jeg tapt for utenverdenen ei stund :)
På bildet over her er en liten del av barnebarna samlet, hvis jeg husker rett så er det den lille dama i hvitt som fyller et år
Nå er disse i 25 - 30 åra. Hvor i all verden blei det av de åra ?
Heldigvis har vi hatt dem i nærheten og fått lov til å delta i oppveksten til hele gjengen
DET  er jeg glad for

Og her :)
Syklubben til moren min. De blei omtalt i lokalavisa da de hadde holdt sammen i 25 år
Og de ga seg ikke der. De møttes en gang i måneden så lange de orket,
mor var nok 80 før hun sluttet kanskje på grunn av at da greide hun ikke sykle lenger !

 
I går var det en flott vårdag, og jeg brukte tiden godt
 Først nede ved Lågen for å se om jeg så noen svaner, det er mange av dem rundt her nå, men de er sky.....Ingen mater dem (like bra det, da lever de et normalt liv)
Så ingen svaner, men is som henger nedover fjellsida,  Jeg tillot meg å sette den på høykant, da blei det nesten en "isbjørn"  :)

Så tok jeg meg en tur til fjells, uten ski, men det var fint å gå i skutersporet,
 for ungfolka på gården hadde kjørt diverse ting opp til hytta
Der er jo bare godt å komme seg opp i høyden, til sol og snø.
Reine vitamininnsprøytinga det

Her har jeg sooma inn sjølve høgfjellet, det var skikkelig vindvær, og det lagde en masse uværsskyer mot sør, vi regna nesten med at det blei gråvær i dag, men det blei det ikke
Kanskje vanskelig å se, men hvis du klikker på bildet blir det større
I dag er det bursdagsselskap så nå må jeg snart få på finstasen :)

Ingen kommentarer: