onsdag 18. mars 2015

Onsdag

Så var det onsdag og midtuke
Vi har hatt gjester - slekt fra Danmark og Porsgrunn
Veldig trivelig..... Mitt søskenbarn, hennes datter og svigersønn som er fra Australia !
Og jammen kunne de gå på ski alle sammen
Det var bare jeg som labbet etter på beina...
det vil si jeg gikk ikke i skiløypa, men på skuterspor i nærheten

fjellet viste seg fra sin beste side, sol og fint begge dagene
Vi tok en runde i løypa og etterpå gikk vi opp til hytta og spiste niste :)
En hyggelig helg med mye "husker du"- prat

Og siden vi er inne på gamledager - her er enda et bilde fra riktig gamle dager
1955 på Holtefjell to unge damer som er ca 17 år gamle, jeg med "joggedress" trur det var helt nytt den gangen, het vel ikke det en gang, men treningsdress !
Sol og fint, ved Grølladammen  :)  

Dette bildet er mange år nyere, her er to av barna med pappa og bestemor på Blefjell
Bestemor er ca 72-73 år, men like sprek. Lå på fjellet med kuer i flere uker om sommeren -
sikkert en av de siste i Norge som holdt på den gamle skikken, med håndmjølking og gjeting
Hun startet da hun var 12 år og holdt på til hun var nærmere åtti !!
Jeg har massevis av gamle bilder, fra barndom og   ungdom, noe har jeg skannet, men det er fremdeles mange igjen.
Så jeg holder på i ledige stunder med skanning og teksting
Gjelder å sikre dem for ettertida...
Kulturhistorie er viktig, spesielt i disse tider da alt ser ut til å bare dreie seg om luksus; penger, kropp og underholdning :(
 
Ja, ja det var hjertesukket i dag
Det går som regel bra til slutt ....
God natt :)

Ingen kommentarer: