lørdag 22. mars 2014

Lørran......

Kristina tok bilde av treet der beveren hadde gnagd
 
 
Helg igjen - og ikke hvilken som helst helg heller !
Gårdeieren (eller mannen til...) fyller femti år og vi er bedt i selskap klokka tre :)
De to eldste generasjonene kommer, da blir vi 27 !! Moro :)
Sjøl om vi ikke bor så veldig langt fra hverandre, er det ikke så ofte vi samles slik
Alle har tida fylt med jobb og familie og - ikke minst hobbyer;
Idrettslag, skytterlag, 4H, og masse annet....
 

Kristina på jakt etter beverspor :)
Ja, en dag var Kris og jeg borti bekken og så om beveren var ute, men den er så sky,
vi så bare der den hadde spist i vinter 
 
 
På Ble, mot Ormehøgd
En ettermiddag tok jeg turen opp fjellveien for å gå en runde innpå der, men sola forsvant bak noen skyer,  og det blåste kraftig, så det blei en veldig kort tur
Håper på kjempevær nå framover så vi kan nyte fjellet nå på våren..

Lysløypa i Flesberg

Torsdag var det Frokostklubb, vi spiser godt, prater masse, og etterpå var det noen av oss som nyttet anledningen til å ta en gåtur i lysløypa. Den begynner å bli snøløs i solsida, men jammen møtte vi en på ski likevel, pluss fire fem som gikk på beina :)
 

Ann Kristin og Knut Halvor
En dag streiket PC'n min så jeg satte meg ned og ryddet i noen skuffer
Der fant jeg en eske full av tilfeldige bilder
Da PC'n blei i orden dagen etter (Takk Bjørn)- satte jeg meg ned og skannet disse bildene
Og fant mange gamle minner :)
Over her Ann Kristin og Knut Halvor  Nr. 2 og 3 i barnebarnrekka ...

HV på hyttetur i 1968 ca
 
Fant også et eksempel på at motene skifter på herresiden også :)
Trur ikke jeg hadde fått Gubben til å bruke slike klær i dag !!!
fra 1965 - 1970 ca.
 
I går tok vi oss en tur for å besøke min bror på Kongsberg (som var på jobb)
Og et søskenbarn på Eiker som fylte år Hun er egentlig "halvsøstra"  for hun hadde ingen søsken så det er jeg som er det :)
 Koselig, jeg traff to av de gamle venninnene som ser hverandre der hvert år...
Nå begynner vi å dra på åra, den ene blei enke nå i vinter...
Vi har nok møttes der siden ca. 52 - 54 - mange år det !
Deretter var vi innom tanta mi som fylte 85 dagen før.
Litt sliten etter all ståheien kvelden før, men like blid
Heia Inger !!
Så nå braker det snart løs i nabohuset med femtiårsfeiring !!
Kos dere i helga alle som en !!!
 
 

Ingen kommentarer: