fredag 14. mars 2014

Fredag

I dag skal jeg rett og slett ta dere med på skogtur !!!
Som om det var noe uvanlig ?
Men altså, jeg bevilget meg tre heile dager på Frili denne uka
Det var så fint, endelig kom sola, det var noen få kuldegrader, og det blei den flotte skaren å gå på
jeg kunne gå hvor jeg ville fram til klokka ca tolv, da begynte det å bli bløtt i solhellingene

Tre enslige tørrfuruer i snøen.....
Øverst bilde fra  myra ved Krokvannet...
Solglitter på snøen..... 
 

Foringsplassen ved hytta var godt besøkt alle dagene
Jeg trur alle slags meiser var der; Kjøttmeis, Blåmeis. Granmeis, Svartmeis, Spettmeisen var også innom, men Toppmeisen så jeg ikke denne gangen, men den har vært der før...
Den første kvelden jeg var der hørte jeg en enslig orrhane som satt oppi lia og buldret, men han følte seg nok litt ensom, for jeg hørte ikke mer til han de dagene jeg var der.....

På "skareturen" torsdag gikk jeg framover mot bygda, litt på vinterveien og litt på sommerveien.
Her ved stien vi gikk om sommeren,
og det store berget på høyre side her er "huset til Trollet" der måtte vi stoppe og kikke og klatre i  da vi gikk til hytta før bilveien kom, og ellers når vi gikk forbi :)
rett som det var kunne vi skimte noe mystisk innved bergskortene der......

Her fra foringsplassen, en kjøttmeis er forsynt og drar sin vei,
en annen sitter og venter på tur.....

Sist jeg var her oppe hadde jeg med meg et lite spann med matfett som jeg smeltet og hadde nøtter, solsikkefrø og havregryn i, det var populært, de hadde nesten kommet til bunns i spannet på de tre ukene siden da. kostet på en påskelilje også, håper den er i live da vi kommer opp igjen :)

Her lander en kjøttmeis på spannet !!

 
Sola skinte på skaresnøen og det var DET påskeværet,
jeg er glad for at jeg tok turen nå, vi veit jo ikke åssen det blir i påsken ?

Borte på myrene begynte bekker og andre vasshøl å tine, ingen is her nei....

Nedover denne bakken gikk den gamle vinterveien der vi kjørte med hest og slede, måtte ha "små" tømmerlass opp her, så la de dem på "kippen" reiste tilbake og hentet mer til de fikk ei passelig "vende" de kunne kjøre nedover alle bakkene til jernbanen med :)
 
Ha ei kjempefin helg alle sammen !!!!

Ingen kommentarer: