mandag 2. desember 2013

Søndagskvelden

Et bilderas denne gang..
Tok en liten tur midt i "julestria"  til en gammel nabo fra Svene som har flyttet til Åmot
som ringte og ba meg komme ned for en prat
Vi har så mye usnakka at tida flyr fra oss når vi er sammen :)
Det er en laang times kjøring mellom oss og vi sees alt for lite ...
Men vi koser oss veldig de gangene vi sees
 
Ettersom denne naboen bor midtveis mellom meg og hytta, var det naturlig å mellomlande der
Det var et strålende vær,  men dessverre blåste det så kraftig hele natta at søvnen uteble -
frokost spiste jeg ved fem- halvsekstida om morgenen
og så stupte jeg til sengs og sov til langt på dag
Da gikk jeg og skyggen min på en fin tur i solskinnet !
 

 
Heldigvis er en snøfattig forvinter også fin - når sola skinner :)
Og heldigvis så har jeg gode barndoms- og ungdomsnaboer her i nærheten også, så det blei mere besøk og mere prating og vi er eksperter på å løse verdensproblemer !!
Vi vurderer å stille våre erfaringer til rådighet for den nye regjeringen -
det er ikke alt vi er enige med dem i........


I går søndag blei det en to  timers tur i skogen her, så hvis dere ser nøye etter så kjenner de kanskje igjen disse bekkene og buskene, men, men - det er de som står der og de som blir med på bilder....
 I dag har vi, gubben, jeg og barn og barnebarn vært på julegrantenning på grendehuset
Det blei en riktig trivelig stund med gode naboer, både nære og litt lenger unna, to staute karer hadde kjøkkentjeneste, og svingte opp med vafler og kaffe til alle som ville ha ;)
Alle generasjonene var representert, fra åtti til åtte ......
 Her er et bevis på at gamle damer ikke er så gamle likevel, har i alle fall klart å
 klatre to meter opp og (nesten) inn i en hule  som Knut oppdaget en gang :))
Hadde følge med mitt svigerbarnebarn, som er tålmodig og tar bilder når jeg sier hun skal !
(Takk Heidi)
 

 Her heter det Tuterudåsen, navnet kommer av gården som ligger nedenfor her, som heter Tuterud
Sagnet sier at øst for denne, ligger en ås som heter "Tutaråsen"
 Der stoppet postmannen og  signaliserte at han var på vei med post til alle plassene
som ligger i nærheten
 
Fremdeles forvirret ?
 
Ja - ja men sånn er det - trur eg......

1 kommentar:

Barwitzki sa...

Hyggelig tur du hadde - skogen er alltid veldig fin og snill venner og samtalepartner likeså.
Ha en deilig forjultid. Advent, advent første lys brenner, først en da to da tre da fire da stor kristenbarn for døren.
Hilsen kommer til deg fra Viola... veldig hjertelig.